Op bezoek bij Antwan en Jill

7 mei 2022 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag reizen we verder naar ons laatste hotel, maar eerst bezoeken we Antwan en Jill die in Florida wonen. Antwan was de beste vriend van mijn overleden broer Erik-Jan. Hij is getrouwd met een Amerikaanse vrouw, en woont al jaren in the USA. Vorig jaar zijn zij verhuisd van California naar Florida, en hun huis ligt redelijk op onze reisroute.

Halverwege de reis stoppen wij op aanraden van Antwan bij Barberville Yard Art Emporium. Een bijzondere plek met superveel art, kunstwerken van groot tot klein. Om het goed uit te leggen zal ik Antwan zijn woorden gebruiken: " als woonwagenbewoners en de Intratuin een baby maken", dat omschrijft deze plek. Na een stop, en het bekijken van al dit moois, zetten we koers naar Silver Lake.

Het huis van Antwan en Jill is nog zoveel mooier dan verwacht. Het is het laatste huis van de straat, met vanuit de voortuin en de woonkamer een prachtig uitzicht op het meer. Ook kunnen zij hier iedere dag vanuit de woonkamer genieten van de zonsondergang. Wat een mooie plek! Het is een groot huis, met veel ruimtes, drie badkamers en met een prachtige afgeschermde buitenruimte met een mooi verwarmd/gekoeld zwembad en meer, en daarnaast ook nog een riante omheinde tuin. De drie honden zijn schatten waar we graag mee knuffelen. Zij kunnen hier heerlijk hun gang gaan, zelfs door het hondenluik naar buiten in de tuin. De (aangelopen) kat heeft de garage als binnenruimte met een kattenluik. De kat en de honden gaan niet goed samen.

We worden uiterst gastvrij ontvangen en vermaken ons de gehele middag met gezellig kletsen en natuurlijk ook zwemmen. We krijgen een heerlijke hamburger van de bbq met een broodje en er zijn hotdogs. Het was super gezellig. Antwan geef ik het beplakte blik dat ik heb meegenomen van mijn broer zijn slaapkamer, toen wij in oktober het ouderlijk huis leeghaalden vanwege de verhuizing van mijn ouders. Het blik was beplakt met tekst vanwege een georganiseerd feest in 1989 door mijn broer en zijn vrienden, met hun naam erop en een gat in het blik voor het ontvangen van donaties van 1 gulden. Antwan was er even stil en onroerd van en heeft het blik een mooie plek gegeven in zijn kast. Ik ben blij dat dit blik een mooie herinnering naar voren brengt, want zolang er herinneringen zijn aan mijn broer blijft hij voortleven ❤️

Rond een uur of vier rijden we door naar Kissemee/Orlando en checken in in ons hotel. Alex regelt, voor 30 dollar, dat wij zondag, onze laatste dag, niet om 11 uur maar om 15 uur kunnen uitchecken, dit omdat wij pas om 17 uur op het vliegveld moeten zijn (vliegen om 19:55). Daarna zorgt Annelies voor het uploaden van onze vaccinatiegegevens voor de terugvlucht met Lufthansa, zo dat is ook weer geregeld.

Vlakbij ons hotel zit een grill restaurant waar we wat gaan eten samen. Heerlijke menukaart en best redeljjke prijzen, dus we reserveren hier ook voor morgenavond. Verder overleggen we hoe we onze laatste anderhalve dag gaan doorbrengen. Morgenochtend moet de huurauto voor 10 uur worden ingeleverd.

1. Tjeerd Hoekstra:
    7 mei 2022
    Heel mooi dat bezoek aan Jill en Antwan! Fijn dat het oude blik nu een prachtige bestemming heeft gekregen.
  2. Heidi van leeuwen:
    Fijn bezoek . Mooie reis hebben jullie gemaakt
  3. Karin:
    7 mei 2022
    Mooi zeg ontroerend, jouw broer zal hier trots op zijn dat jullie dit gedaan hebben( ik zit met tranen in mijn ogen)
    Geniet van laatste dagen
  4. Jessy Henk:
    7 mei 2022
    Super mooi dat t blik een beste bestemming heeft gekregen ! Erik werd al niet vergeten nu helemaal niet meer , heb je foto van t blik ?
  5. Annelies:
    7 mei 2022
    Nee, helemaal niet aan gedacht er een foto van te maken