Kissimee/Orlando

8 mei 2022 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen was het tijd om onze huurwagen in te leveren, na deze vlak daarvoor nog vol te tanken, want vol mee is vol terug. Alles verliep soepel en met een uber keerden we weer terug naar ons hotel.

Thuis hadden we nagedacht over de invulling van deze dag. De meeste mensen hier komen voor de Disney parken, maar we zijn al 2 keer in Disneyland Parijs geweest, en de meeste andere parken bestaan uit achtbanen en zo, en daar gaan we toch niet in. De beste keuze leek ons dan Animal Kingdom, soort kruizing van attractiepark met dierentuin, alleen was de entreeprijs voor 1 dag met twee personen rond de 300 dollar. Vandaar toch nog steeds gewacht en getwijffeld, tot we er afgelopen woensdag achterkwamen dat de keus al voor ons gemaakt was...geen reserveringen meer mogelijk, vandaag was gewoon vol.

Het hotel waar we zitten ligt vlakbij Animal Kingdom, maar iets verder weg van andere opties om deze dag te vullen. Maar omdat we geen huurauto meer hebben zullen we dan alles met uber of taxi moeten doen. Uiteindelijk besloten om er gewoon een heerlijke luie relaxdag van te maken.

We hebben genoten van de zon 😎 en het rustige zwembad (alle andere gasten zijn natuurlijk naar de pretparken 🤣). Daarna een stuk gewandeld en een broodje gezond gehaald voor de lunch. Toen nog wat tijd doorgebracht met de lekkere koele airco op de hotelkamer. Annelies heeft bijna haar 3e boek uit deze vakantie.

Net heerlijk gegeten in het grill restaurant naast het hotel. Gisteren waren we hier ook. Vandaag kiezen we beide hetzelfde gerecht, karbonade met kaas, knoflook en paprika in een saus van rode wijn met champignons, met daarbij franse friet en koolsla 👍

Nu nog wat chillen op onze hotelkamer. Morgen hebben we onze uitcheck verlengd van 11 naar 15 uur. We kunnen dus nog lekker zwemmen en zonnen voordat we alles moeten inpakken en een uber of taxi nemen naar Orlando Airport. We vliegen om 19:55, dat is 1:55 Nederlandse tijd, en komen na een tussenstop in Frankfurt om 13:55 aan op Schiphol.

1. Tjeerd Hoekstra:
    8 mei 2022
    De mooie reis zit er bijna op. Ondertussen wel weer veel gezien van de andere kant van Amerika. Wel fijn dat je de rest van volgende week nog lekker thuis bent. Hier komen nu ook zonnige dagen aan!
  2. Petra:
    8 mei 2022
    Goede reis naar huis! Super leuk jullie pachtige reis gevolgd te hebben, dank.
  3. Karin:
    8 mei 2022
    Goede terugreis, mooie reis hebben jullie
    gemaakt hoor! En leuk om mee te lezen
  4. Digna:
    8 mei 2022
    Wat leuk jullie verhalen te hebben gelezen, met de prachtige foto's! Goede terugreis.
  5. Jessy Henk:
    8 mei 2022
    Goede reis en nog fijne dagen thuis ! Dank voor de verhalen en foto s !
  6. Heidi van leeuwen:
    8 mei 2022
    Het exact gegaan hoe je de reis op het werk heb laten zien. Geweldig wat je jullie bedacht hebben, is uit gekomen, met de kers op de taart, hetbezoek aan jullie broers vriend. Goedereis terug en geniet nog even daar
  7. Natasja van der Winden:
    8 mei 2022
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Alsof ik weer een beetje terug in Florida was. Goede terugreis. En deze ervaring neemt niemand jullie meer af.
  8. Jenny:
    9 mei 2022
    Fijne Reis naar huis met heel veel mooie herinneringen, en uitkijken naar de volgende reis en de voorpret.