Miami Beach

25 april 2022 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen natuurlijk vroeg wakker (5:30). Nog wat vermaakt met mobiel en wat lezen. Alex had koffie gehaald in de lobby van het hotel. Daarna aankleden en een stukje gewandeld, heerlijk rustig buiten,  wat een verschil met het drukke uitgaansleven in de avond hier.

Vanaf 8 uur konden we ontbijten. Fijne verassing dat het ontbijt bij de boeking zit. We konden kiezen uit yoghurt met fruit en granola, American pancakes of eieren (spiegel of scrambled) met spek, aardappels en toast. Ontbijtje smaakte goed!

Vervolgens naar het strand. Even verder op hadden we via het hotel gratis strandbedjes. We waren een van de eerste op het strand om 9.15. Fijne plek helemaal vooraan, en naast de liveguard. Alex had een gesprek met hem, hij was in Groningen geweest omdat zijn vrouw daar ooit studeerde i.v.m een uitwisselingsprogramma, hoe toevallig is dat!

Super lekker weer. Volop zon en veel wind, dus goed smeren want je voelt de hitte niet. Hele ochtend genoten van de zon en het strand. Dat vind ik echt genieten!  Alex ging ook een paar keer de zee in, maar dat vond ik niet nodig 😎

Ook nog een paar bijzondere momenten. Lig je op je strandbed, komen er pelikanen langs je vliegen, hoe cool is dat (als vogelspotter 🤣). En vervolgens een reddingsactie van de lifeguard gezien. Een jongeman kwam in de problemen door de stroming in zee tussen twee zandbanken. Gelukkig kon hij een aantal keren "Help Help" schreeuwen. De lifeguard ondernam direct actie, rende over het strand, pakte zijn surfplank en dook het water in (het leek wel een scene van Baywatch 🏊‍♂️). Hij schreeuwde meerdere keren "Hold on, Hold on!" En peddelde met zijn armen op zijn board door de golven naar de drenkeling. Vervolgens hees hij hem op de plank en zwom hem duwend het strand op. Goed te zien dat de liveguards hier niet voor niets zijn. Hij vertelde aan Alex dat niemand hier leert zwemmen, ondanks genoeg water in Florida, zo anders dan in Nederland.

Begin van de middag het strand verlaten. Alex heeft nog geen ondergrond kleurtje, dus we kunnen niet de hele dag hier blijven. Via Walgreens nog drinken, sandwiches voor morgen en een opvouwbare koelbox met koelelement gekocht. Deze hebben we nodig vanaf morgen in de auto om drinken en eten onderweg koud te houden. Morgenochtend halen we onze huurauto op en begint de rondreis.

Na lekker douchen en chillen op de hotelkamer hebben we bij een Cubaans restaurant heerlijk gegeten (en maar 1 wijn🍷gedronken want 1 glas kost 14/15 dollar 😅). Daarna nog gewandeld over Ocean Drive en daar geprobeert stiekem wat foto's te maken die een impressie geven van de bijzondere kledingstijl hier 🤣

Welterusten en tot morgen allemaal.

1. Tjeerd Hoekstra:
    25 april 2022
    Gelukkig zijn de wijnprijzen hier goedkoper! Gisteren bij de kaasjes twee glazen op en je moeder 1,5 glas. Ik denk dat we dan gauw lid werden van de blauwe knoop!
    Veel plezier verder.
  2. Karin:
    25 april 2022
    Leuk verhaal, duur wijntje maar beter duur dan niet te koop 😅 goede rondreis met de mustang ben erg benieuwd
  3. Petra:
    25 april 2022
    Je foto's geven je verhaal goed weer, super leuk! Geniet en plezier met de start van jullie rondreis.
  4. Patricia van den Berge:
    Leuk verhaal leest lekker Annelies en bizar die kledingstijl 🤣
  5. Jessy Henk:
    25 april 2022
    Goede rondreis ! En mooi verhaal we zijn weer bij gemaild , blij dat ik geen wijn drink maar radler , Henk wel
    Bier ook zo duur zeker ? Raar dat ze daar niet leren zwemmen jeetje gevaarlijk