Relax dag

4 mei 2019 - Twentynine Palms, California, Verenigde Staten

Vandaag rijden we naar Twentynine Palms in Californie, vlakbij Joshua Tree National Park. Het is al vroeg behoorlijk warm, vandaag zeker boven de 30 graden.

Onderweg zien wij in de verte rook, ergens ver weg moet brand zijn, zwarte rook komt omhoog achter een berg. Langzaam maar zeker komt de rook dichterbij en dichterbij. We speculeren al dat het vast een auto ongeluk zal zijn, er is hier alleen een lange lange autoweg zonder dorpjes of huizen. En ja hoor, we sluiten aan in een kleine file van ca. 6 voertuigen. De brandweer is iets aan het blussen aan de zijkant van de weg. Steeds als ze stoppen met het water slaan er vlammen omhoog en er is heel veel zwarte rook. Uiteindelijk moeten we 45 minuten wachten voor de brand is geblust en we verder mogen rijden. Dan passeren we een volledig uitgebrande hele grote camper met daarachter de personenauto (dat zie je veel hier in Amerika. Mensen rijden in een grote camper en trekken hun personenwagen erachteraan, net zoals je met een aanhangwagen rijdt). Er is alleen nog een karkas over, totaal verwoest. We hopen dat de inzittenden niks hebben, ze zijn in ieder geval alles kwijt wat ze bij zich hadden, echt erg.

Uiteindelijk arriveren we bij ons hotel. Het ziet er super leuk uit aan de buitenkant en ook de hotelkamer is weer top! Het is een hotel van de Best Western keten, daar hadden we al eerder een goede ervaring mee. Omdat het zo warm is zien we het niet zitten om wandelingen te maken in Joshua Tree. We zien het heerlijke buitenzwembad van het hotel en besluiten lekker te relaxen vandaag, en even later zwemmen we wat en liggen we te bakken in de zon. Heerlijk!

In de avond eten we op zn Amerikaans: een hamburger, patat en jus d'orange. We bestellen er nog wel een salade bij voor samen. Nu wat tv kijken of lezen. Morgen vertrekken we naar Los Angeles voor de laatste dagen van onze reis.

1. Jan Rovers:
    4 mei 2019
    Kijk maar uit met die hamburgers, maar ze zien er wel erg lekker uit
  2. Tjeerd en Edy:
    4 mei 2019
    Van al dat reizen is het ook wel fijn om even te zwemmen en uit te rusten bij het zwembad!
  3. Henk Bijmans:
    4 mei 2019
    vast food land nummer een !Jeetje apart je personen auto achter de camper mee trekken.Zou hier denk ik niet mogen.Fijne dagen nog!
  4. Jenny Sanders.:
    4 mei 2019
    Weer een prachtig verslag. Wens jullie nog een fijne reis.