The Everglades en Sanibel Island.

29 april 2022 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen de wekker gezet om vroeg te ontbijten. We vertrekken vandaag naar Sanibel Island, maar willen eerst in The Everglades een onverharde weg rijden om daar wildlive te zien en ook een airboat tocht maken, voordat we naar ons hotel in Sanibel rijden.

Vannacht iets minder goed geslapen omdat ik (Annelies) midden in de nacht in de badkamer een grote kakkerlak zag lopen. Waar het vandaan kwam en vooral waar het gebleven is is ons een compleet raadsel. Dat is het moment dat je denkt geef mij maar een leguaan in de badkamer 🤣🤣🤣

Onderweg naar the Everglades eerst weer over de mooie Overseas Highway. Weer langs het hoge nest met zeearenden, fantastisch! In The Everglades zagen we direct in het water naast de weg diverse alligators en ook vogels en groepen met aasgieren. Van te voren hadden we al gekozen om The loop scenic road te rijden, een onverharde weg in The Everglades met veel kans om wildlife te zien. Hier zijn we regelmatig gestopt omdat we alligators zagen, maar ook veel vogels, vis en schildpadden.

Vervolgens reden we naar Everglade City. Hier deelden we een soort pizza to go samen, om daarna naar The Origional Everglades Airboat Tour te gaan. Deze bieden een airboattour door de mangroves. De mensen die hier wonen verdienen hun geld met airboat tours of visserij. In het water hier leven alligators, slangen, manetees en bullsharks...je wil dus graag op de boot blijven 😅 De tour was fantastisch! Geen krokodillen gezien. Op dit moment is het water erg zout en kun je de krokodillen verderop vinden in een rivier, meer stuks dan je lief is verteld de booteigenaar.

Na deze leuke ervaring rijden we door naar Sanibel Island  waar we inchecken in ons hotel en leuk verrast worden met onze mooie hotelkamer met een prachtig uitzicht over de Golf van Mexico. Vervolgens gebruik gemaakt van de gratis fietsen om naar Sanibel Lighthouse te fietsen en daarna de dag af te sluiten met diner in een restaurant op ons resort.

1. Tjeerd Hoekstra:
    Super mooie tour!