Naam:
Foto’s:
1147
Video’s:

Over onze reis

In 2019 kwam onze grote droom uit: een vakantie naar de Verenigde Staten van Amerika. Wij hebben toen een fantastische rondreis van 17 dagen gemaakt met een huurauto (Dodge Ram 1500) door West Amerika. Deze plaatsen hebben we allemaal gezien: Los Angeles, Highway 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Hoover Dam, Grand Canyon, en een stukje route 66.  De reis liep door 3 Amerikaanse staten: California, Nevada en Arizona.

In 2022,  gingen wij voor de tweede keer naar Amerika om een rondreis te maken van 17 dagen door The Sunshine State Florida. Met onze huurauto (Ford Mustang Cabrio) hebben wij de volgende plaatsen bezocht Miami, Key West, Key Largo, via de Everglades naar Sanibel Island, Saint Petersburg, Crystal River (zwemmen met Lamantijnen), Amelia Island, St. Augustine, en Kissimee/Orlando. Tijdens de reis hebben we een bezoek gebracht aan een Nederlandse vriend en zijn Amerikaanse vrouw die prachtig wonen aan Silver Lake.

En nu gaan wij in 2023 onze 1e Azië reis maken. Wij hebben een prachtige rondreis gepland in Thailand van 22 dagen. Dit keer niet met een huurauto maar met allerlei soorten plaatselijk vervoer en ook een keer een binnenlandse vlucht. De planning is: 1 nacht in vliegtuig, 2 nachten Bangkok (met fiets/boottocht door Bangkok), 3 nachten Hua Hin (met dag bezoek aan WFFT Wildlife Rescue Centre), 4 nachten Koh Tao (met duiken), 3 nachten Koh Samui, 3 nachten Khao Sok Nationaal Park, 4 nachten Krabi en 1 nacht Bangkok.

Bezochte landen

Wij hebben 14 landen (6%) bezocht:

Andorra, België, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.