Kissimee en terug naar huis

9 mei 2022 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

Vanmorgen na een vroeg ontbijt waren we de eerste bij het zwembad. We wilden nog even van de zon en het water genieten. Het is weer heerlijk en allebei hebben we al een lekker bruin kleurtje.

De kamerhuur hadden we voor 30 dollar verlengd en daardoor konden we tot 15 uur op de kamer blijven. Nog even lekker douchen, rustig de spullen inpakken en daarna vertrekken.

Het hotel belt een taxi voor ons, voor naar het vliegveld. In de taxi blijkt er geen apparaat voor betalen met creditcard te zijn, dit terwijl ze wisten dat we met kaart willen betalen. De chauffeur belt de hele tijd met het taxibedrijf om onze kaartgegevens door te geven. Als dit niet lukt maakt hij met toestemming een foto van de voorkant. Als er later om de code op de achterzijde gevraagd wordt is het genoeg geweest, dat gaan we niet doen en Alex geeft aan dat hij op het vliegveld geld uit de ATM zal halen om contant te betalen.

Wat een prachtig vliegveld in Orlando. Ruim van opzet en mooi van opbouw. We eten nog wat op het vliegveld voordat we door de douane gaan. Vervolgens stap je op een soort metro, daar zijn er meerdere van, die je naar een bepaald deel van de gates toebrengen, erg mooi gedaan. Het boarden verloopt vlot, en met een korte vertraging vertrekken we naar Frankfurt. Deze vlucht is ca. 9 uur, best lang omdat ik na 2-3 uur al pijn in m'n billen krijg van het zitten en je niet telkens kunt opstaan omdat er een vreemde man naast mij slaapt die het gangpad belemmert. Aan de andere kant slaapt een bekende man best lekker 😴😂. Ik kijk deze vlucht 3 speelfilms en lees wat, ook slaap ik max  15 minuten 😕.

De overstap in Franfurt verloopt vlot. Nog tijd voor koffie en een gedeeld broodje en dan op naar Schiphol. We landen rond 13:45 uur, en terwijl we naar de bagageband lopen krijgen we al mailtjes en een SMS van Lufthansa dat onze koffers niet de route hebben afgelegd zoals de bedoeling was, deze staan volgens ons nog in Frankfurt 🤔☹️ Hiervoor vult Alex een aangifteformulier in op Schiphol. Gelukkig was hij de eerste want na hem ontstond een hele rij. Nu naar huis zonder koffers, dus zonder onderbroeken, sokken, bh's, t-shirts, bikinus, oplaadsnoeren, elektrische tandenborstel, dagcreme, mascara etc. etc.....maar ja, beter nu in Nederland dan dat dit gebeurt asn het begin van je vakantie jn Amerika.

En nu, op naar huis en..misschien dromen over een volgende verre vakantie 😉

1. Tjeerd Hoekstra:
    9 mei 2022
    Zeker erg vervelend zonder je koffer met persoonlijke spullen. Gelukkig wel weer gezond en wel thuis!