Key Largo

28 april 2022 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vanuit Key West vertrokken naar Key Largo. Heerlijk met open dak gereden. De rit zou 2 uur 20 duren, maar onderweg nog wat stops gemaakt. Prachtige weg om te rijden de Overseas Highway, met z'n prachtige natuur. Onderweg gestopt bij Anne's Beach, een stukje natuur waar we wat hebben gewandeld en verschillende dieren hebben gezien. Het mooiste was het zien van 3 zeearenden, vlak bij ons! 🦅 Eentje kwam aanvliegen, dook het water in en haalde een vis eruit. Een andere vloog mee in de lucht en de derde zat naast ons in de boom. Geen verrekijker nodig zo dichtbij was hij, echt mooi om te zien.

In Key Largo konden we gelukkig al inchecken, ondanks dat er bij de info stond vanaf 16 uur, alleen bleek de wifi op onze kamer dramatisch slecht, aan en uit, niet te doen. Omdat we graag contact houden met het thuisfront is de wifi belangrijk, en dus gaven we dit aan bij de receptie. En het had niet beter verholpen kunnen worden....we kregen een upgrade, een fantastisch mooie en grote hotelkamer in een ander gebouw, met goede wifi en een balkon met uitzicht op de haven 🤣🤣👍

Vervolgens zwemkleding aan en op naar de zwembaden. Heerlijk genieten van het warme weer hier en wat zwemmen. Ook hier lopen hagedissen en leguanen rond bij het zwembad. Na wat zonnen en zwemmen besloten we terug te gaan naar de hotelkamer om te douchen en op te frissen. Daarna wat boodschapjes gedaan bij de supermarkt, om vervolgens op weg te gaan naar het restaurant bij de haven.

Bij het restaurant treffen we beneden een medewerker die vis schoonmaakt. Alle visresten gooit hij in het water, en daar zwemmen meerdere verpleegsterhaaien rond in afwachting van het visafval. Brrr.. best een eng idee deze beesten in het water, omdat ook Key Largo bekend staat om zijn wateractiviteiten zoals duiken en snorkelen. Misschien zijn wij bange schijterds, maar laat ons dan maar aan wal staan.

Het restaurant is mooi gelegen, met uitzicht over de haven. We eten er heerlijk en genieten van het weer, zo'n 25 graden nu de zon weg is. Vervolgens keren we terug naar onze hotelkamer waar ik op het balkon met uitzicht  onder het genot van een rode wijn  de dagelijkse blog invul.

Morgen gaan we naar Sanibel Island, maar niet voordat we een deel van de Everglades hebben gezien. Dus we verwachten morgen ook krokodillen of alligators in het wild te zien..spannend!

1. Tjeerd Hoekstra:
    28 april 2022
    Omdat in eerste instantie de wifi niet goed was nu een veel betere plek gekregen met uitstekende wifi! Morgen gaan jullie de grote jongens ontmoeten. Leuk hoor!
  2. Petra:
    28 april 2022
    Jullie zien er goed uit enne je kan je hart ophalen als vogelspotter, super leuk!