Saint Petersburg Florida

1 mei 2022 - St. Pete Beach, Verenigde Staten

Vanmorgen weer een lekker ontbijt gegeten op ons resort in Sanibel. Gekletst met de serveerster, dezelfde van gisteren. Gesproken over onze huisdieren en ze wist ons veel te vertellen over alligators, slangen en kakkerlakken die ook kunnen vliegen 😱. Opgegroeid hier in Florida is ze voor een alligator of slang niet bang 😁😅.

Vervolgens uitchecken en op weg naar onze volgende bestemming: St. Pete's beach in Saint Petersburg. Onderweg op zoek naar een Mac Donalds, want Alex heeft nog geen goede bak cappucino kunnen vinden, of ze hebben het niet op de kaart, of hij vind 2 x een Mac waar de cappucino op is of het apparaat kapot is.....

We vinden een Mac waar hij cappucino besteld, alleen moet hij kiezen uit caramel, hazelnut of vanilla....ehhhh, hebben jullie geen regular 🤣

Waar we ook naar op zoek gaan is een carwash. Met een huurauto mag je geen onverharde wegen rijden, en je raad het al: The loop scenic drive door de everglades was onverhard, waardoor de auto deels wit is van het stof en de wielkappen binnenin hele resten zand verbergen. Je kunt je creditcard zelfs gebruiken bij de carwash waar je zelf je auto afspuit en sopt. Je haalt je kaart erdoorheen, doorloopt alle programmas die je wilt en drukt daarna op stop. Niet duur, maar 5 dollar 45 voor de hele wasbeurt en de auto glimt weer. Ook moeten we weer tanken en dat gaat ook anders dan in Nederland. Je loopt eerst naar binnen, geeft je creditcard en verteld voor hoeveel dollar je wilt tanken aan welke pomp. Vervolgens ga je tanken en stopt de pomp bij dat bedrag. Schat je het dus te laag in dan is je tank niet vol en schat je het te hoog in dan krijg je achteraf het teveel betaalde geld retour op je creditcard.

Onderweg is het soms zonnig en soms bewolkt. Uiteindelijk doen we voor de zekerheid de kap van de auto maar dicht.

Het hotel waar we heengaan ligt in St. Pete's beach en ligt op een schiereiland tussen Tampa bay en De golf van Mexico. Om op het schiereiland te komen moeten we weer een hele grote en hoge brug over. Uiteindelijk komen we aan in het hotel. Het hotel heeft drie locaties vlak bij elkaar, maar wel gescheiden door een drukke weg. Onze kamer heeft alles (zelfs meer, zoals kookgelegenheid, servies etc.) dan we nodig hebben, maar is klein en compact met 1 queenseize bed. We hebben een schuifpui naar een eigen terras met daarachter een haventje en pier. Om gebruik te maken van het grotere zwembad, de gratis koffie of het strand, moet de weg over gestoken worden en 100 meter worden gelopen. Allemaal geen ramp, maar ik (Annelies) ben toch wat teleurgesteld over de locatie...maar eigenlijk kan dat niet anders na ons vorige verblijf in Sanibel, dat was zo mooi! Zal wennen worden samen slapen in een Queen seize bed terwijl we de vorige dagen 2 kingseize bedden hadden 🤣

We doen wat boodschapjes bij de Walgreen en blijven verder in de buurt van onze kamer. Lopen geregeld wat bij de haven en pier, en kletsen met wat Amerikanen die hier verblijven. In het water zit veel vis en geregeld zien we (roof)vogels, pelikanen en een reiger. Er zouden ook haaien hier zwemmen? Ook worden we plots verrast door een mannetee in het ondiepe water. Voor bewoners van Florida heel normaal, maar dit is de 1e keer dat wij er eentje in het echt zien! Over twee dagen hebben we op onze volgende locatie een tour geboekt waarbij we (hopelijk) gaan zwemmen met de mannatees.

Vlakbij ons hotel hebben we een Mexicaans restaurant gezien. Na het online zoeken van de menukaart besluiten we daar eten te halen en in ons hotel op te eten. We bestellen een grote burrito met kip, rijst, bonen, paprika, tomaten, sla, en sour creme. Heerlijk gegeten!!!!

Morgen gaan we in de buurt ontbijten en dan door naar het strand om weer te genieten van het prachtige weer.

1. Tjeerd Hoekstra:
    1 mei 2022
    De Princes begint verwent te raken door een eigen super groot bed! (haha) nog veel plezier op jullie verdere trip. Vandaag Rick ook veel plezier en een goede reis wensen!
  2. Heidi van leeuwen:
    Gaaf veel pleziet
  3. Jessy Henk:
    1 mei 2022
    Hee dacht dat jullie in Amerika waren Sint Petersburg … hopelijk niet in Rusland 🤔😬
    Geintje , Rick goede reis geen idee waarheen maar veel plezier
  4. Annelies:
    1 mei 2022
    Rick gaat met een van zijn beste vrienden vier weken door Amerika rondreizen
  5. Karin:
    1 mei 2022
    Ja tanken is apart he verbaasde ons toen ook, en inderdaad ene verblijf is luxer als andere ha ha