Sanibel Island

30 april 2022 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een heerlijke rustige relaxdag gehad.

We stonden vroeg op, allebei super lekker geslapen, beide in een eigen 2-persoons bed, met heerlijke kussens 🛌. Vanaf 8 uur kon je in het restaurant hier a la carte ontbijten. We kozen voor eieren met spek, toast en hashbrowns en lekkere koffie met gratis refill.

Na het ontbijt even opfrissen en spullen pakken en op naar het strand 🏖 (3 min. lopen). Ons hotel ligt aan het strand, aan de golf van Mexico. De stranden zijn van wit poederzand en het is hier rustig. Bij ons hotel krijg je gratis strandbedjes, strandhandoeken en parasol en daar maken we graag gebruik van. Het is supermooi weer en we genieten van de rust en de zon ☀️  Af en toe komt er een pelikaan langs die het water in duikt en een vis vangt. Ook lopen er kleinere vogels langs de kustlijn. Sanibel is bekend om zijn hoeveelheid schelpen op de stranden en deze mag je meenemen als er geen bewoner meer in woont. Ik heb een aantal mooie exemplaren weten te bemachtigen.

Begin van de middag gaan we terug naar onze hotelkamer, niet omdat we het zat zijn, maar omdat we met de hoeveelheid zon moeten doseren om niet te verbranden. We lezen en chillen wat en appen wat met het thuisfront. Daarna pakken we de auto naar een klein en leuk aangelegd winkelcentum dichtbij. Hier nemen we een "ijsje" een Brownie Explosion met brownies, vanilleijs, slagroom, nootjes en caramel fudge. Daarna doen we wat boodschappen, zoals een nieuwe voorraad water.

Vervolgend op m'n e-reader mijn boek verder gelezen en op mijn mobiel de aflevering van Boer zoekt vrouw van afgelopen zondag gekeken. Heerlijk! Daarna zijn we in het restaurant op het resort gaan eten. We deelden samen een grote steenoven pizza en een ceasarsalade, super lekker. Terwijl we aan het eten waren ging het buiten los, het water kwam in bakken naar beneden. Blijkbaar doet dat ook wat met de elektriciteit hier, want het licht ging regelmatig even uit en ook het grote televisiescherm in het restaurant haperde continue. Na het eten zijn wij in 2 etappes naar onze kamer gerend om niet te nat te worden. Conditie is toch lang niet zo slecht van deze twee oudjes 🤣🤣🏃‍♀️🏃

Ook nu in onze kamer hapert de stroomvoorziening af en toe, maar we hebben zojuist weer wifi verbinding, dus ik kan ons verhaal posten.

1. Tjeerd Hoekstra:
    30 april 2022
    Mooi verhaal weer. Tot nog toe loopt alles op rolletjes. Veel plezier op jullie verdere avontuur!
  2. Jessy Henk:
    30 april 2022
    Krijg steeds trek als je over eten mailt ! Behalve de patat !
    En niet weinig natuurlijk daar alles meer en veel 😁😬
    Groeten h j
  3. Karin:
    30 april 2022
    Leuk verslag weer van jullie
    Lekker eten ook overal 😋
  4. Jessy Henk:
    1 mei 2022
    Leuk voor Rick !! Heel andere kant zeker dan jullie ? Patricia Andrew ben emma komen vanavond terug uit Malaga en gaan in jullie naar Amerika voor de vierde x New York en de natuur parken daarom heen
    Mooie verslagen van jullie en foto s !
    Goede reis voor Rick en gezond weer terug