St Augustine

5 mei 2022 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vanmorgen, we waren gelukkig al wakker, ging in het hotel het brandslarm af. Oorverdovend lawaai! We namen onze belangrijkste spullen mee en gingen op weg naar beneden. Bijna beneden ging het alarm eindelijk uit, vals alarm, maar het hele hotel wakker nog voor 7 uur 🤣.

Na het ontbijt hebben we onze spullen ingepakt en gingen we op weg naar St Augustine, ongeveer anderhalf uur rijden. Tussendoor nog boodschappen halen bij Walgreens en koffie met een koekje bij de Mac Donalds.

St Augustine werd in 1565 door de Spanjaarden gesticht en is daarmee de oudste, continu bewoonde Europese nederzetting in de Verenigde Staten. Er zijn veel eeuwenoude gebouwen en monumenten te zien en te bewonderen. Van verschillende mensen hadden we al gehoord dat dit een erg leuke plaats is.

Bij aankomst in het hotel is het natuurlijk nog veel te vroeg om in te checken, maar onze belangrijke spullen kunnen ze voor ons bewaren en ze bellen een bus die bij het hop on hop off trolley systeem hoort, om ons op te halen. Dat is namelijk wat we willen gaan doen vandaag. De bus pikt je gratis op en brengt je naar het dichtsbijzijnde opstappunt van de trolley waar wij ook de kaartjes kunnen kopen. Vervolgens kunnen wij de gehele dag van alle trolleys gebruik maken, en overal waar we willen in- of uitstappen op 22 punten. De bestuurder van de trolley verteld tijdens het rijden alles over de bezienswaardigheden onderweg. Op deze manier hebben we veel gezien en gehoord over dit leuke stadje.

We zijn op meerdere plekken uitgestapt, gewandeld door leuke winkelstraatjes en een kerk bezocht. Vervolgens in het oudste restaurant van st Augustine lunch gegeten. Dit Columbiaanse restaurant is al vanaf 1905 in dezelfde familie. We eten hier heerlijke bonensoep met chorizo en aardappel en vervolgens eten we samen een origional Columbia 1905 salad. Deze salade van ijsbergsla, groene olijven, hamreepjes, kaasreepjes en tomaat wordt door de serveerster aan tafel voorzien van uitgeperste citroen, hun eigen dressing en geraspte parmazaanse kaas, en daarna op onze borden geschept. Ook krijgen we stokbrood uit de oven met boter. Vlak voordat wij gingen eten liet een ober naast ons zijn dienblad met glazen vallen. Even later vond Alex een stukje glas op onze tafel, waarop de manager naar ons toekwam en ons de bonensoep van het huis gaf. Uiteindelijk viel de rekening dus best wel mee 😆

Na nog wat rondlopen pakken we een trolley richting het 1e opstappunt. Daar vragen we weer om een bus, die ons gratis bij ons hotel afzet. Nu kunnen we inchecken en even afkoelen op onze hotelkamer met airco.

Begin van de avond nemen we onze auto en rijden naar restaurant Harry's, een aanrader van een van de trolley chauffeurs. We hebben echt mazzel, een parkeerplek voor de deur, terwijl er weing parkeerplekken zijn. Met de creditcard bij de automaat betaald, 5 dollar voor 2 uur...valt mee, in Delft ben je dat in 40 minuten al kwijt in de parkeergarage.

We nemen, na overleg met de serveerster, een gerecht uit de streek, chicken and grits, met groenten en een saus met ham erin. Het smaakt heerlijk, maar is een behoorlijk bord vol.  Alex geniet en kan zijn bord wel aflikken! 🤣

Nu terug in het hotel. Straks nog lekker douchen en scheren. Morgen onderweg naar Kissimee/Orlando, maar eerst nog een stop bij een bijzondere winkel en daarna bij Antwan en Jill die bij Silver Lake wonen.

1. Tjeerd Hoekstra:
    6 mei 2022
    Leuk dat de bestuurder van de trolley jullie zoveel kon vertellen over st Augustine. Als jullie Jill en Antwan ontmoeten doe ze de groeten van ons! Veel plezier nog deze laatste dagen ven de Amerika reis.
  2. Petra:
    6 mei 2022
    Elke keer weer leuk jullie avonturen te lezen.
    Genoeg te ontdekken, plezierige tijd nog.
  3. Karin:
    6 mei 2022
    Leuk verhaal weer gezellig om mee te lezen