Los Angeles dag 2

6 mei 2019 - Culver City, California, Verenigde Staten

Na een beperkt maar vullend ontbijt besluiten we met eigen auto dichtbij de Hollywood sign te komen voor foto's. Op het Amerika forum van Facebook had men al aangegeven welke route je hiervoor moest invullen op de routeplanner. Zo gezegd, zo gedaan. Na ca. 45 minuten rijden parkeerde wij de auto en liepen naar een plek onder de letters Hollywood. We zitten hoog in LA met een prachtig uitzicht, maar nog dichterbij lopen hoeft voor Annelies niet. We maken foto's en zetten daarna koers naar Beverley Hills en Bell Air om de huizen van the rich and famous te bekijken. Het is leuk om hier wat rond te rijden en je te vergapen aan de mooie grote huizen en vele dure auto's die hier rondrijden. Vervolgens rijden we naar Rodeo Drive, parkeren de auto en kijken al lopend rond. In deze straat zitten alle dure modehuizen en winkels en hier komen de rijke mensen shoppen. Alex ziet drie zwarte landrovers aan komen rijden en her en der parkeren. Negen beveiligers stappen uit en vervolgens een vrouw die onherkenbaar met een grote hoed op een winkel binnenschiet. De beveiliging zorgt ervoor dat ze rustig kan winkelen en niemand haar kan lastig vallen. We lopen een rondje over Rodeo Drive en zien naast alle dure merkwinkels ook behoorlijk wat dure auto's. Het blijft leuk om dit soort dingen te bekijken.

Na een poosje chillen in ons hotel en alvast wat inpakken voor onze terugreis naar Nederland morgen, besluiten we te gaan eten bij Farmers market. Alex had hier de vorige keer een tentje met lekker vlees gezien. Voor dit Braziliaans buffet moeten we wel aansluiten in de rij. Je mag hier zelf salades, groenten en warme gerechten opscheppen en kunt daarna aangeven welk vlees en hoeveel vlees je wilt van gegrilde spiezen. Zo nam ik kleine worstjes en knoflook kip en Alex nam ook plakjes steak. Vervolgens wordt bij de kassa je bord gewogen en betaal je per gewicht. We hebben echt heerlijk gegeten.

Daarna nog wat rondgelopen in The Grove, een winkelcentrum ( niet overdekt) naast The Farmersmarket, met een beetje Disney achtig gevoel. Mooi aangelegd en sfeervol. Bij de Nike store koopt Alex een paar supermooie sneakers voor 109 dollar, dus omgerekend 97 euro terwijl deze in Nederland een stuk duurder zijn.

Nu op de hotelkamer Game of Thrones kijken op HBO. (Voorlopig)Onze laatste avond en nacht in Amerika.

1. Jan Rovers:
    6 mei 2019
    Jammer dat het voorbij is maar het is een geweldige reis.
  2. Anouk:
    6 mei 2019
    Waar is mijn schoudertas?
  3. Tjeerd en Edy:
    6 mei 2019
    Veel foto`s van de rijken in Beverly Hills. Leuk om te zien! Het zit er al weer op en voor morgen een goede vlucht naar huis!
  4. Henk Bijmans:
    6 mei 2019
    Leuke schoenen !Alle dure merken bij elkaar pfff .Kijk altijd de bolt dus dan zie je ook opnamen s van daar .
    Hele goede reis en jullie herinneringen blijven zeker!super mooie foto s en goede verslagen
    groeten van ons
  5. Petra:
    6 mei 2019
    Lekker genieten van de laatste uurtjes verblijf. Genoten van jullie verslag😄 Ik wens jullie alvast een veilige terugreis toe.
  6. Jenny Sanders.:
    6 mei 2019
    Fijn dat jullie zo hebben genoten en nu weer veilig thuis komen.💕🍀💋
  7. Karin:
    6 mei 2019
    Leuk jullie hebben heel wat beleefd, goede terugreis 👍
  8. Heidi van leeuwen:
    7 mei 2019