Los Angeles

5 mei 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we een super ontbijt, de beste tot nu toe. Er was ommelet, bacon, worstjes, aardappeltjes, muesli, yoghurt en vers fruit! Er was ook een wafelmaker, je gooit er beslag in en bakt een heerlijke wafel waar je mapelsyrup op kunt doen, of wat Annelies lekker vind met boter en suiker 😀 Deze wafelmaker vind je wel in bijna ieder hotel.

We vertrokken al vroeg naar Los Angeles, een kleine drie uur rijden. Omdat we niet zo vroeg al in het hotel kunnen besluiten we eerst Venice beach en Santa Monica beach te bezoeken. Venice beach is een super breed strand. Naast het strand loopt een geasfalteerd fietspad, daarna komt er een stuk waar wisselende dingen op staan, bijvoorbeeld een gedeelte om te tenissen, of fitness apparaten ( muscle beach) of openbare toiletten, en daarna komt er een wandelboulevard met aan een kant winkels en aan de andere kanten kraampjes of straatartiesten. Er loopt zeer divers publiek en mensen proberen met alles geld te verdienen. Alex koop een mooi mouwloos sportshirt en laat hier een tekst op drukken. Leuk voor thuis in de sportschool. Muscle beach zien we ook, maar er zijn geen echte brede mannen aan het trainen zoals op youtube, alleen wat slankere jongens. Trouwens nergens restaurantjes waar even wat gegeten of gedronken kan worden. Wel tentjes waar je eten kunt kopen maar we zoeken er een met toilet. Uiteindelijk in de buurt van onze parkeerplaats een superlekkere street taco gegeten en daar de sleutel gekregen van het toilet.

Door naar Santa Monica beach. Ook hier een prachtig strand met lifeguards. Wel minder breed, maar met een mooie kustlijn. In het water niet alleen meeuwen, maar ook af en toe een pelikaan. Helaas te ver voor een duidelijke foto. We bezoeken de pier. Deze is erg druk en gezellig. Er word van alles verkocht en zijn diverse eettentjes. Op de Santa Monica pier is een vaste kleine kermis voor kinderen, met een achtbaan, monorail, piratenschip, schiettent etc. Erg leuk!

Vervolgens rijden we naar ons hotel. Het is een super 8 hotel in een rustige wijk met goede recenties en een 8.4 score. Er zit ontbijt bij, en dat is meestal in de grote steden niet zo, en gratis parkeergelegenheid. We zijn aangenaam verrast met onze kamer! Ziet er goed uit met een hoog houten plaffond en de tv heeft ook HBO, dat wordt morgen GOT kijken!

Na onze spullen uitpakken en waardevolle spullen in de kluis doen bestellen we via de app een uber naar de Walk of fame in Hollywood. Los Angeles is groot en het is 30 minuten rijden hier vandaan. Zelf rijden kost ook benzine en waarschijnlijk weer veel parkeergeld, dus de uber lijkt een goed alternatief. Voor ca. 15 euro worden we in Hollywood afgeleverd. Het is hier erg druk. Hier lopen we toch echt op de Walk of fame en zien veel bekende namen voorbijkomen. Ook hier zijn veel winkeltjes, kraampjes en straatartiesten. Wat ook leuk is zijn de vele kleine kraampjes waar worstjes met spek worden gebakken en die vervolgens in een broodje verkocht worden met allerlei verschillende toppings en sausjes welke je maar hebben wilt. Ook geroosterde maiskolven op een stok die worden ingesmeerd met boter en sausjes. Het ruikt hier heerlijk! We lopen wat en Alex koopt eindelijk een baseballpet die hij leuk vind en die hier maar 5 dollar kost.

We zien trouwens overal zwervers. San Fransisco staat er om bekend maar ik heb het gevoel dat er in LA veel meer zijn. Overal zie je hun slaapplekken gemarkeerd door stapels kleding of winkelwagentjes met hun bezittingen erin.

Met een uber laten we ons vervolgens brengen naar de Farmersmarket. Vroeger verkochten hier de locale boeren hun verse producten. Nu is het uitgegroeid tot een verzameling van eettentjes, restaurantjes en winkels met verse producten. Het deed ons denken aan de markthallen in Rotterdam, maar dan vele malen groter en minder chique. We zoeken hier een leuke plek en eten gegrilde gerkuide kipfilet met mozarella en parmazaan, en penne met tomatensaus. Super lekker en niet duur. Tenslotte nemen we voor 9 dollar een uber terug naar ons hotel. Wat een leuke taxi rit. De chauffeur is gezellig en er ontstaat gedurende 30 minuten een heel leuk gesprek waarbij we dingen vanuit Amerika vergelijken met Nederland. De taxichauffeur verteld dat hij wel eens gehoord heeft dat Nederlanders de gelukkigste mensen zijn in de wereld en dat hij dat wel begrijpt gezien ons sociale stelsel en het aantal doorbetaalde vakantiedagen dat een Nederlander heeft 😆

Nu weer terug in ons hotel. Morgen nog een laatste dag LA met in ieder geval de Hollywood sign en Beverly hills.

1. Jan Rovers:
    5 mei 2019
    Gaat snel het is zo weer voorbij
  2. Tjeerd en Edy:
    5 mei 2019
    Veel mooie foto`s van LA en Santa Monica. Het zit er bijna op!
  3. Jenny Sanders.:
    5 mei 2019
    Super wat jullie allemaal zien. Een en prachtig verhaal en foto's.🍀🌞💕
  4. Henk Bijmans:
    5 mei 2019
    We gaan t missen de foto s en verhalen .maar zien ze van p a ben emma in juli.
    Ze hebben een heli vlucht geboekt boven de grand canyon .Annelies iets voor jou ?
    Ik ook niet !,wil het pas weten als ze veilig terug zijn .
    En niet hier in t midden op de weg gaan zitten he?
    Super goede fotograaf en verslag
    Al vast een goede vlucht goede reis !.