Amelia Island, Fernandina Beach

3 mei 2022 - Amelia Island, Verenigde Staten

Vanmorgen om 6:00 uur opgestaan. Ontbeten in het hotel, alles ingepakt en vroeg op weg naar Amelia Island aan de oostkust van Florida. Het is ca. 3 uur rijden, maar onderweg een aantal stops, onder andere om te tanken, boodschappen te doen en een bakje koffie te drinken. De weg is prachtig. Veel bos en bomen. Onderweg ook vee (koeien) en landbouw gezien, onder andere aardbeienteelt.

Net iets na twaalven komen we aan op de plaats van bestemming. Ons hotel is met 1 straat gescheiden van het strand. Onze hotelkamer is al klaar en dus kunnen we onze spullen inruimen. De kamer heeft deels uitzicht op de zee. Wel een heel andere zee dan in St. Petersburg en Sanibel, niet zo mooi helder en rustig. Ook zijn hier geen strandstoelen te huur. Mensen rijden met hun 4 wiel aangedreven auto het strand op, klappen hun stoeltjes uit en genieten van het strand.

We besluiten om naar het oude stadsdeel te rijden van Ferdinanda Beach en hier wat rond te lopen. Er is hier veel historie, met prachtige oude gebouwen. Amelia Island heeft namelijk onder 8 verschillende vlaggen geleefd, en dat is terug te zien in de gebouwen. Na een stuk gewandeld te hebben eten we een lekker Coockie Dough ijsje🍦. Op een bankje waar we even zitten vindt Alex een beschilderde steen, heel bijzonder omdat onze oudste dochter met haar man en kinderen regelmatig op zoek gaat naar deze stenen, en wij er hier zo ver weg van huis zomaar eentje vinden!

Uiteindelijk gaan we terug naar het hotel om nog even te genieten van de zon 🌞 en het (kleine) zwembad 🏊‍♂️

Eind van de middag steken we de straat over en gaan we eten bij het restaurant tegenover ons hotel. Wat een leuke plek! Tafels buiten in het zand, life muziek en ook nog 10% korting als je je hotelsleutel laat zien. We eten lekker, wandelen nog wat bij het strand en gaan terug naar ons hotel. Morgen zijn we nog een hele dag hier.

1. Tjeerd Hoekstra:
    4 mei 2022
    De kleinkinderen zouden het geweldig vinden die beschilderde stenen helemaal uit Amerika!
  2. Heidi van leeuwen:
    Nice
  3. Karin:
    4 mei 2022
    Leuk die stenen is bijzonder, ik vond er ook 1 in Nederland dan wel en heb bewaard is van zover helemaal gaaf voor Michelle