Auto ophalen en door naar Key West

26 april 2022 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen extreem vroeg wakker. Om 4:15 hadden we al koffie gehaald uit de lobby 😂 Al vroeg een wandeling gemaakt. Ik blij, een roodbuikspecht gezien en mitred parrakeets (blije vogelaar 🙃). Na het ontbijt de spullen ingepakt en met een korte taxirit naar de car rental om onze gereserveerde Ford Mustang cabrio op te halen...en oh..wat is het een vet gave auto 🚘. Heel leuk om hiermee door Florida te cruisen. De auto rijdt lekker pittig. Wel na een tijd het dak dichtgedaan, want de brandende zon schijnt goed, en we moeten dat nog wel een beetje doseren.

Daarna op weg naar Key West, een autorit van vier uur, maar met de nodige tussenstops zullen we langer onderweg zijn. De Florida Keys is een groep van eilanden (Keys) ten zuiden van Florida die met elkaar verbonden zijn door een snelweg, de Overseas Highway (US 1). Het meest bekende eiland is Key West en dit is ook het laatste eiland in de rij waar je nog met de auto kan komen. Wat een prachtige weg om te rijden,  zoveel natuur en turquoise blauw water.  En dan al die mangroves, echt prachtig. Tijdens het rijden zeearenden 🦅 in hun nest gezien en meerdere roofvogels.

Bij Islamorada zijn we gestopt bij Robbies, op aanraden van buurtjes die al meerdere keren in Florida zijn geweest. Niks teveel gezegd, wat een leuke plek en mooie locatie. We eten hier een lekkere lunch en gaan daarna de Tarpons voeren. Er staat dat je de pelikanen niet mag voeren, maar zodra Alex een sardine boven de Tarpons hield was er wel weer een pelikaan die hem plotseling had gestolen 🤣🤣

We vervolgen onze weg en komen laat in de middag bij ons hotel op Key West aan. Na inchecken en de bagage in onze hotelkamer te zetten, vertrekken we direct naar Duval Street. Hier gebeurt het in de avond. Veel drukte, live muziek en dat in een prachtige omgeving met Caribische en Cubaanse sferen. Prachtige huizen en gebouwen vind je hier en een heerlijke Caribische sfeer. Opvallend zijn de hanen die je overal wild tegen komt. Ook kippen en kuikens genoeg. Bijna zoals de katten in Griekenland zijn het hier de hanen die in het wild loslopen 🐓. Vanavond een lekkere salade gedeeld met elkaar als avondeten.

Vandaag veel foto's gemaakt. Ik denk dat ze een goede impressie geven van onze dag.

1. Tjeerd Hoekstra:
    26 april 2022
    Super mooi verhaal! Zo te lezen genieten jullie met volle teugen.
  2. Karin:
    26 april 2022
    Leuk zeg wat een mooie tocht maken jullie zeg,prachtig moet dat zijn al die vogels onderweg
  3. Jessy Henk:
    G day annelies Alex