Key West

27 april 2022 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag eindelijk niet zo extreem vroeg wakker, om 7:00 uur. Na een simpel ontbijtje gingen we op weg naar Suthernmost Point, het zuidelijkste punt van de Verenigde Staten. Vanaf dit punt is het maar 90 mile naar Cuba. Gelukkig viel de rij voor het maken van een foto wel mee omdat het nog vroeg was. Daarna nog wat door Key West gewandeld, onder andere The Lighthouse gezien. Het is deze ochtend gewoon warm, met van tijd tot tijd een fikse regenbui. Gelukkig redelijk droog gebleven door te schuilen onder de bladeren van een boom 🌴. Op de terugweg van onze wandeling hebben we Key Lime Pie gekocht. Deze taart is een lokale lekkernij en moet je geproeft hebben. Lekker opgegeten in onze hotelkamer met een bakje koffie, de taart is heerlijk zurig door de lime 🍰.

Na een poosje chillen in onze hotelkamer hebben we weer een wandeling gemaakt. Hierbij kwamen we een behoorlijk grote leguaan tegen die door ons een boom in klom om niet gestoord te worden. In Florida zijn de hoeveelheid leguanen een probleem.  Bij het verder wandelen komen we op de begraafplaats van Key West. Een bijzondere manier van begraven hebben ze hier, alles boven de grond. Ook hier zagen we meerdere hagedissen soorten, waarschijnlijk gedijen ze hier goed vanwege de rust van weinig mensen en de hoeveelheid kippeneieren.

Terug in het hotel is het in de middag volledig opgeklaard en weer flink warm met een hoge luchtvochtigheid. Dan maar zwemkleding aan en lekker in de zon en het zwembad 🏊‍♀️. Heerlijk!

Vanavond weer Duval street afslenteren. We vinden een superleuke tent, waar we een fijne plek buiten krijgen in de schaduw langs de doorlopende weg (mensen kjjken). Er is live muziek en we eten en drinken er lekker. Fijne avond!

Nu terug in het hotel nog wat internetten en lezen. Morgen reizen we naar Key Largo waar we 1 nacht zullen blijven.

1. Tjeerd Hoekstra:
    27 april 2022
    Mooie foto`s alweer! In onze ogen zeker een aparte begraafplaats in Key West en een leuke van het zuidelijkste punt van Key West! Veel plezier op jullie verdere reis!
  2. Karin:
    27 april 2022
    Mooie foto’s jullie genieten vollop 👍
  3. Jessy Henk:
    29 april 2022
    geniet er van annelies en alex hier alweer best fris en de winterjas weer gepakt .
    veel plezier maar weer