2e dag in Koh Samui

1 maart 2023 - Lamai, Thailand

Vanmorgen waren we best op tijd wakker. Op naar het restaurant voor het ontbijt buffet. Toen we langs het zwembad liepen zagen we dat veel mensen hier ook aan handdoekje leggen doen, oftewel het alvast reserveren van een ligbedje bij zwembad of strand door een handdoek en spullen neer te leggen. Aangezien er badhanddoeken van het resort lagen om te pakken, je krijgt iedere dag een nieuwe, zochten wij ook alvast twee bedjes op, handdoek erop en Alex z'n slippers 😂, en klaar. Op naar het ontbijt.

Het ontbijt buffet is geweldig, nog chiquer dan in Hua Hin. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er. Ook is er weer een egg-station, waar op bestelling je eieren gemaakt worden zoals jij ze lekker vind 🥚🍳. Daarnaast lopen er obers en serveersters rond die koffie of thee voor je halen, ook zoals je die hebben wilt. We kozen een tafel met mooi uitzicht over het strand en genoten van ons ontbijt.

Na het ontbijt was het omkleden, tanden poetsen en zwemspullen pakken. Ik ging alvast naar het zwembad, terwijl Alex onze was naar een wasserette brengt even verderop. Dit hebben we in Hua Hin ook al een keer gedaan. In de resorts is er ook wasservice, maar dan betaal je per kledingstuk en dat loopt dan aardig op. In de lokale wasserettes betaal je per kilo was. Nu zijn we voor 4 kilo 200 baht kwijt, ongeveer 5,40 voor wassen en drogen. Morgen kunnen we het ophalen.

We brengen de dag door in en rond het zwembad. Wat kletsen, wat lezen, wat lopen. Tussendoor als lunch weer een lekkere noedel soep 🍜, de Thai op het strand die dat verkoopt herkende Alex nog van gisteren. Verder genieten van de zon en het water. Einde van de dag neemt Alex op het strand nog een Thaise olie massage, en hierna gaan we terug naar ons huisje.

In de avond lopen we de andere kant op dan gisterenavond, ook op zoek naar een plek voor het avondeten. Deze kant is wat netter en schoner dan gisteren, maar nog steeds veel rommel, kapotte stoepen en tussendoor leegstand. Nee, dit is geen echt leuke, gezellige omgeving zoals Koh Tao, maar meer wat voor mensen die op hun resort blijven en daar ook de gehele dag eten, want dat kan natuurlijk, maar de prijzen in  het resort zijn echt heel hoog. Voor twee Chang biertjes betaalden we 270 baht. Bij een Thais restaurant betaal je misschien 130 baht, en in de winkel betaal je 90 baht. Gelukkig mag je ook gewoon je eigen drinken meebrengen, dus blikjes cola en bier hadden we al ingeslagen bij de 7-11😆.

Uiteindelijk komen we bij een winkelcentrum waar buiten een minimarket met streetfood en muziek is. Hier gaan we zitten en eten een broodje giros met tzatziki, een patatje met mayo en drinken er een biertje bij, erg lekker.

Dit was weer een rustige relaxdag. Morgen gaan we wat dingen bekijken op het eiland.

1. Jessy Henk:
    1 maart 2023
    Gyros met tzaziki weet je zeker dat jullie in Thailand zijn 😁😁en weer lekkere foto s …
  2. Jan rovers:
    2 maart 2023
    Ziet er lekker uit ik krijg er ook trek in 🥘 🍳