Laatste dag Ao Nang, Krabi

9 maart 2023 - Ao Nang, Thailand

Vanmorgen na het ontbijt twee tickets gekocht voor de longtailboot naar Railay. Railay is een schiereiland en is vlakbij, maar je kunt er alleen over water komen. Zodra er 8 mensen zijn die erheen willen vertrekt de longtailboot. Wij mazzel, we waren nr. 7 en 8, dus vertrokken direct. Niet hoeven wachten 🤣👍🏻Trouwens best nog een gedoe om in die boot te komen. Slippers uit, door het water lopen. Hangt de schipper een ijzeren trapje op met treden die pijn doen aan je blote voeten, en de boot gaat ondertussen heen en weer door de branding, maar goed, gelukt.

In een minuut of 10 komen we aan bij Railay west beach. Het is nog vroeg, dus nog niet zo druk. Mooi strand maar natuurlijk veel boot verkeer, dus we lopen samen met een Canadees stel dat we net ontmoet hebben over Railay naar Phra nang beach. Een prachtig strand en mooi helder water. Hier brengen we wat uurtjes door in de zon en met zwemmen. Ondertussen wordt het vloed en is het middelste gedeelte van het strand compleet verdwenen. Omdat we niet weten hoe hoog het water gaat worden en we niet vast willen komen te zitten tot het water weer daalt, besluiten we te vertrekken. Gewoon in badkleding lopend door de zee naar het begin van het strand dat niet onder water staat.

Onderweg komen we rotsklimmers tegen, een sport die men in Thailand veel doet op de enorme kliffen. Wat we ook tegenkomen zijn veel aapjes, gewoon zittend in een boom of rennend over de daken van een resort. Via Railay east beach komen we uiteindelijk weer op west beach aan, waar we eerst wat drinken en eten in een restaurant met een prachtig uitzicht op strand en zee. Vervolgens kopen we een kaartje voor de boot, waarbij wij weer diegene zijn die de groep groot genoeg maken voor retour naar Ao Nang. Na aankomst in ons hotel vermaken wij ons nog een poos in en rond het zwembad.

In de avond wandelen we een groot stuk door Ao Nang, en eten we uiteindelijk een lekkere steenoven pizza en we nemen zelfs nog een toetje van gebamken banaan met ijs 🍌🍨, echt superlekker!

Onze koffers zijn alweer voor een groot deel ingepakt. Morgen om 7 uur komt de taxi die ons naar Krabi vliegveld brengt. Om 9:10 hebben wij een binnenlandse vlucht terug naar Bangkok.

1. Jessy Henk:
    9 maart 2023
    Leuk jullie gevolgd te hebben ! Groeten uit Rijswijk !
  2. Karin:
    9 maart 2023
    Goede vlucht ✈️ dan leuk verslag weer !
  3. Jan rovers:
    9 maart 2023
    Ziet er gezellig uit straks vlieg naar een hele grote stad 🏙️