Dagje naar en rond de Phi Phi eilanden

8 maart 2023 - Ao Nang, Thailand

Vanmorgen natuurlijk begonnen met een ontbijt. Ik had een ommelet besteld en Alex roerei, hij was al bijna op toen ik dacht: shit, ik moet nog een foto maken 😅🤣

Vandaag worden we rond 8:30 opgehaald voor een dagtrip naar en rond Phi Phi eiland. We gaan met een speedboot, want het eiland is dan nog 60 minuten varen.

We beginnen in het prachtige Maya Bay,onderdeel van Koh Phi Phi Ley, en de baai die beroemd is geworden door de film The Beach met Leonardo di Caprio. Het zandstrand is zo fijn dat het aanvoelt als fluweel en het water is helder en prachtig. Deze baai is heel lang (bijna 4 jaar) gesloten geweest voor toeristen om het koraal en de dieren de kans te geven te herstellen. Nu is deze sinds vorig jaar weer open, maar er mag niet gezwommen worden en er mogen geen boten meer komen, onder andere om de zwartpuntrif haaien die er leven niet te verstoren. Het is er prachtig, maar wat een gekkenhuis. Duizenden mensen per dag willen de baai bekijken en foto's nemen, niet te doen eigenlijk.

De volgende stop is Lohsamah Bay waar we allemaal een poosje kunnen zwemmen. Daarna varen we langs Viking Cave, een grot waar tekeningen gevonden zijn van Vikingen. De grot is gesloten vanwege vogels die hier nestelen. Tenslotte varen we kort naar de rotsen van Monkey Beach. Hier zie je de apen al op zitten. Je kunt hier ook aan land, maar dat is vandaag geen onderdeel van onze trip.

Dan door naar Koh Phi Phi Don. Dit is het grootste eiland en op dit eiland zijn veel hotels en resorts te vinden. Hier gaan we aan wal om van een Thaise lunch te genieten, ook als onderdeel van de trip. We hebben hier een uurtje de tijd, dus na de lunch lopen we nog wat rond en drinken uiteindelijk een cola in een zitzak met uitzicht op de zee en haven, wat een leuke plek!

Als we uiteindelijk weer vertrekken met de boot, varen we naar Pileh Bay, bekend om zijn heldere water en goede snorkelplek. Hier snorkelen en zwemmen we wat. Overal zwemmen kleine zwart-geel gestreepte visjes tussen ons door. Alex beoefend hier nog even zijn duikkunsten, vooruit en achteruit en maakt tot vermaak van de mannen mooie bommetjes vanaf de boot.

Onze laatste stop is Bamboo Island. Een prachtig klein eiland met een  heerlijk breed strand en helder warm turquoise zeewater. Ook hier hebben we een klein uurtje de tijd. Even lekker zwemmen samen en daarna op een badlaken in de zon, terwijl Alex het strand op en neer loopt. Hier wil ik nog wel even blijven, weer zo'n mooie plek. Helaas zit de trip er op en varen we met de speedboot in 40 minuten terug naar Ao Nang terwijl we watermeloen en ananas krijgen. We worden netjes naar ons hotel teruggebracht, waar we rond 17:30 aankomen. Het was een geslaagde dag!

Na het douchen en omkleden zoeken we een leuk restaurant, dit keer met een terras boven, waar we gaan eten. Morgen is onze laatste dag hier en we willen Railay beach nog zien, dus gaan we morgen een ticket kopen voor een longtailboot daar naartoe. Het is maar 4 kilometer, maar dit strand is alleen te bereiken met een boot.

1. Jan rovers:
    Het is een mooi. Land jullie zien leuke plekken 🦥
  2. Jessy Henk:
    8 maart 2023
    Foute foto naar half ei !
    Leuk Alex wandelt op t stand jij ligt , wandelen wordt je bruiner !
    Klinkt allemaal super mooi en bekend strand van de film , caprio
    Hele fijne dag morgen weer !
  3. Karin:
    8 maart 2023
    Prachtig de trip, dat je al die namen van plaatsen kan onthouden 😂 je hoeft nog moca test 😊