Nog een dag in Koh Tao

26 februari 2023 - Koh Tao, Thailand

Vandaag staat ons introductie duiken gepland  echter merkte ik dat ik er niet zo'n zin in had, vind het toch te spannend, en waarom zou ik het dan toch doen. Dus afgesproken dat Alex alleen gaat en ik lekker van de zon ga genieten.

Alex vertrok rond 8:45, hij moest nog naar de duikschool lopen, circa 20 minuten. Ik rommel nog wat in het huisje, en als ik aangekleed ben ga ik twee gebouwen verder ontbijten. Ik kies voor de eggs benedict met een verse sinaasappelsap en een koffie.

Na het ontbijt ga ik terug naar de bungalow. Ik geniet een groot deel van de dag van de zon in onze hangmat, waarbij ik geregeld in slaap val 😴. Heerlijk lig ik hier met het geluid van de zee, de warme zon en een briesje wind. Tussendoor een kopje koffie en wat browsen op internet. Rond 13 uur doe ik wat kleding aan en ga ik lunchen. De ober zegt: ahh, you are back! 🤣🤣. Ik eet een stokbroodje met tonijn-appel salade en drink een koffie. De rest van de middag vermaak ik me prima in mijn hangmat. Soms even er uit i.v.m wat druppels regen, maar zodra de zon er weer is lig ik er in.

Het is hier zo fijn. Je zit dichtbij het vertier, maar onze bungalow heeft zoveel privacy en rust, ik zou hier wel langer willen blijven. Ik onderzoek die mogelijkheid op internet, maar helaas zijn alle data vol geboekt. Dan nog maar een keer terugkomen denk ik dan. Tussendoor appt Alex dat hij zo een duik gaat maken.

Zo tegen 18:30 is Alex terug van zijn duikavontuur. Hij vond het geweldig en heeft twee duiken gemaakt op twee verschillende locaties. Na ons opfrissen gaan we lekker eten. We bestellen beide een Thais gerecht. Helaas is die van Alex veel te pittig door groene pepers, zijn mond voelt aan alsof het verbrand is. Gelukkig doet een glas melk wonderen.

In de avond gaan we stappen met onze Duitse ex-buren. We nemen wat drankjes bij een klein café met life muziek. Het is super gezellig, en ik heb me echt buikpijn gelachen 🤣🤣Hierna zijn we ook nog kort bij een club, maar we zijn allemaal moe, dus gaan we lekker naar bed, maar niet voordat we een cheeseburger gegeten hebben 🍔. En nu gaan we echt slapen.

1. Jan rovers:
    27 februari 2023
    Ik wist niet dat Alex een muzikant was😂zo te zien hebben jullie het heel gezellig.