Koh Samui

28 februari 2023 - Lamai, Thailand

Vandaag vertrokken we naar Koh Samui. Vroeg opgestaan want om 8:00 uur werden we door het resort naar de pier gebracht , 5 minuten rijden 😂. Daar aangekomen zochten we een leuk tentje voor koffie en ontbijt, voordat we onze ferry tickets gingen halen die we van te voren al geboekt hadden.

De catamaran naar Koh Samui vertrok ongeveer op tijd, rond half tien. Doordat er meer wind stond waren de golven een stukje hoger, waardoor meerdere passagiers zeeziek waren, gelukkig hadden wij daar niet rcht last van.

Rond 11:45 komen we aan op Koh Samui na een tussenstop op Kho Phangan. Dit eiland is een heel stuk groter dan Koh Tao. Onze ferry tickets had ik geboekt met transfer naar het hotel. Hiervoor staan busjes te wachten. We vinden snel de juiste en worden binnen een half uur bij ons resort afgezet.

Banana fan sea resort ontvangt ons in stijl. Tijdens het inchecken krijgen we beide een heerlijk glas koud vruchtensap en koude opgerolde handdoekjes om onszelf op te frissen. Vervolgens toont een medewerkster ons de belangrijkste dingen op het resort, zoals het zwembad, de bar en het restaurant. Daarna maakt ze ons wegwijs in ons huisje.

Zodra we onze spulletjes hebben uitgepakt trekken we zwemkleding aan en gaan we genieten van het zwembad. We gluuren ook even over het strand. Een breed zandstrand met een wildere zee dan in Koh Tao. Je kunt je op het strand ook laten masseren.

Terwijl ik in de zon lig bemerk ik dat Alex weg is, zal wel weer ergens staan te kletsen denk ik. Maar komt hij terug met een grote kom met noodle soep vers gemaakt bij een eetkraampje op het strand. Superlekker, met een hele lekkere bouillon, noodles, kip en verschillende soorten groenten. Eetstokjes erbij en een kleine lepel, voor maar 100 baht =2,66. Alex haalt er nog een kom bij, en we eten het op bij het zwembad.

In de avond lopen we wat rond. De kant die we nu opgingen was druk met verkeer en vaak geen of een kapotte stoep. We halen bij de 7-11 wat blikjes drinken, bier  wijn, ships, oploskoffie en toetjes om ons koelkastje mee te vullen. We hebben de prijzen op het resort gezien, en dat is zo niet nodig hier, nemen we ons eigen blikje wel mee 😂

Daarna gaan we bij een Thais restaurantje eten. Op aanraden van de bazin proberen we samen een springroll. Vervolgens proberen we allebei PadThai met kip 🍜 samen met een Chang biertje 🍻, en als superlekkere afsluiter delen we een toetje van gebakken banaan 🍌 met glazuur en ijs jammie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heidi van leeuwen:
    Fijne plek
  2. Jessy Henk:
    28 februari 2023
    Door al die verhalen nu ook weer over eten overal trek in , zeker die spring roll soep banaan en en 🙈🙈🥘🥘
  3. Karin:
    28 februari 2023
    Ziet er mooi uit zeg jullie maken een mooie reis
  4. Jan rovers:
    1 maart 2023
    Prachtig resort mooi uitzicht en super lekker eten 🥘