Koh Tao

25 februari 2023 - Koh Tao, Thailand

Vandaag is er regen voorspelt, maar tussendoor blijkt ook de zon te schijnen. We beginnen met een ontbijtje in een van de restaurantjes dat open is. Lekker een American breakfast 🍳🥓 aan het strand.

Onze Duitse buren wilde hun bungalow nog een aantal dagen verlengen, maar dat kan niet, dus checken ze helaas uit.  Nu hebben ze een appartement gehuurd met zwembad op het dak. We wisselen telefoonnummers uit om af te spreken.

Alex is een stukje lopen en heeft zijn camera mee. Ik luier wat bij de bungalow en lees een boek. Mijn gedachten dwalen regelmatig even weg: het is alweer zeven weken geleden dat mijn vader overleed en hij is zeer regelmatig in mijn gedachten. Mijn vader las altijd met plezier onze reisverslagen en reageerde daar ook op. Ik hoop dat hij onze reis nog steeds kan volgen, op een andere manier en meekrijgt hoe fijn het hier is.

Uiteindelijk toch nog samen met Alex  een stuk gaan lopen over Walking street, het kan nu nog, het is nog droog. We bewonderen een tattoo shop waar met een bamboe stok een tattoo gezet wordt. Alex zijn wens voor nog een tattoo speelt weer op. Hij krijgt een prijs te horen en gaat er over nadenken, afdingen kan hier ook vast nog wel. Verder koop ik een dunne blouche die ik over mijn bikini kan aantrekken voor omgerekend 2,71 😂

Begin van de middag hebben we weer trek en eten we een lekkere clubsandwich, ook weer aan het strand 😆. Na het eten hoort Alex buiten zijn naam roepen. We kijken omhoog en daar zijn onze oude Duitse buurtjes, ze roepen: loop maar om daar is de ingang. Wij bewonderen het top appartement dat ze nu voor vier nachten huren. Het ligt aan Walking street, heeft een wenteltrap op het balkon omhoog, en zo kom je op het dak waar een zwembad/jacuzzi is en een lounge gedeelte. Erg gaaf! We spreken af vanavond samen ergens te gaan eten en daarna wat te gaan drinken, gezellig.

De rest van de middag is het weer wat minder, geen zon, maar we vermaken ons wel rondom de bungalow. Om 19:00 spreken we af met Dennis en Laura en gaan we eten in het restaurant waar wij gisteren waren. Heerlijk eten, veel keus en een goede prijs. Het is gezellig met elkaar, het eten smaakt goed en de drank is prima. Na het eten gaan we naar de Apple bar, een piepklein barretje met goede muziek waar we een drankje drinken. Het is hier rustig, alleen wat jonge lui aan de pooltafel dus voor het volgende drankje vertrekken we naar een andere gelegenheid waar ook een vuurshow gegeven wordt. Hier gaan we zitten op kussens op een stenen trap aan het strand, vlak bij de vuurshow. De show is leuk. Erg knap wat die jongens allemaal doen, Alex is ook nog even onderdeel van de show, en Annelies later helemaal 😅🤣, hier is een filmpje van bij de video's.

Nu zijn we terug in onze bungalow, het is al laat, zo lekker naar bed. Welterusten.

1. Karin:
    25 februari 2023
    Mooi verslag weer, jouw vader zal het leuk gevonden hebben, is altijd in je ❤️
  2. Heidi van leeuwen:
    25 februari 2023
    Gezellig
  3. Jessy Henk:
    26 februari 2023
    Leuke blouse joh maar wel duur 🙈
    Ziet er mooi uit die palmbomen met strand plaatje ! Dus jullie hebben er vrienden bij uit Duitsland , ook wij denken aan je vader je zag elke dag reacties van hem idd ,
  4. Petra:
    26 februari 2023
    Mooie gedachte om bij je vader stil te staan, herinneringen om te koesteren❤️
  5. Jan rovers:
    27 februari 2023
    Ziet er geweldig uit mooie locatie en lekker eten 🥘