Laatste dag Koh Samui

3 maart 2023 - Ko Samui, Thailand

Na het ontbijt (ja, natuurlijk weer met eieren 🤣🍳) hebben wij een (motor)scooter gehuurt om nog wat van het eiland te zien. We gaan naar Wat Phra Yai, The Big Buddha Tempel. Onderweg komen we langs verschillende kuststroken. Het is weer ontzettend warm vandaag, maar gelukkig vang je op de scooter ook wat wind. Nadat we de tempel bezocht hebben rijden we met de scooter door Fisherman's Village bij Bophut. Wat zijn deze straten leuk aangelegd, echt een wandelstraat waar in de avond alleen voetgangers mogen komen. Alles netjes, leuke restaurantjes, barretjes en massagesalons. Dit was waarschijnlijk een gezelliger omgeving geweest om in een hotel of resort te verblijven. We stoppen bij een café daar met uitzicht op het strand voor een kop cappucino. Hierna rijden we nog wat langst de kust, om vervolgens terug te keren op ons resort.

De rest van de middag brengen we door bij het zwembad met wat zwemmen en lezen. We delen een pizza op het resort voor de lunch en drinken een Chang biertje uit onze koelkast. Ook nemen we samen nog een massage op het strand, Alex een stevige Thaise massage van rug, schouders en nek. Annelies kiest voor een ful body soft massage met kokosolie, lekker.

In de avond hebben we afgesproken met Laura en Dennis, onze Duitse ex buren van Koh Tao. Zij zijn nu ook op Koh Samui, paar kilometer verderop. Omdat we 20:30 hebben afgesproken, gaan we wat later eten. We kiezen dit keer voor vlees van de bbq met salade en papat. Ook hier weer een biertje, fris en niet duur.

Na het eten lopen we naar het uitgaansgebied verderop en treffen elkaar daar. We beginnen de avond in een bar waar het nog happy hour is en waarbij je voor 3 pullen bier 🍺 er voor 2 betaald. Ook de cocktails zijn dan goedkoper. We kletsen gezellig met elkaar en er volgt nog een tweede rondje. Dan gaan we op zoek naar een andere leuke locatie. Er zijn in dit gebied zat mogelijkheden. We belanden bij een bar met pooltafels en de mannen spelen tegen elkaar. Ook hier doen we twee rondjes 🍻. Ik doe ook een potje pool tegen Alex, maar ben compleet kansloos! Terwijl de mannen poolen vraagt een gast uit Frankrijk of wij een spel willen spelen. Het is een houten toren waar je staafjes uithaalt en de toren steeds hoger bouwt tot hij uit balans komt en omvalt, leuk om te doen met drank op 😂😂. Als laatste belanden we in een nachtclub met paaldanseressen, en ook hier nemen we een rondje 🍷🍸🍻.

Als we uiteindelijk een taxi naar het resort pakken is het al behoorlijk laat. Daarom had ik gisterenavond ook geen reisverslag gepost, daar had ik geen tijd voor 😅😉.

Dat was dus een heeeeeeel kort nachtje, want om 6:45 ging de wekker want we reizen vandaag verder naar Khao Sok.

1. Jan rovers:
    3 maart 2023
    Dat ziet er gezellig uit in de nachtclub. Is het niet gevaarlijk met de motor rijden daar?
  2. Alex:
    3 maart 2023
    Super gezellig Jan. Nah dat motor rijden ging best. Alleen dat links rijden is even wedden.
  3. Jessy Henk:
    Mooie gouden bloedha !