De derde dag

23 april 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer rond 5.30 wakker, gewoon uitgeslapen. Na het ontbijt gingen we op pad. Er stond een supermooie route op het programma van Morro Bay naar Monterey over highway 1 langs de kust. Deze route omvat ook de Big Sur, het mooiste stuk van highway 1. Wat hebben we genoten! Supermooie natuur, rechts berglandschappen of bos en links de ruige kustlijn van de Grote oceaan. Kronkelende stukken weg, die dan weer omhoog de bergen rond gingen en dan weer flink naar beneden. Alex had er geen problemen mee en Annelies was blij dat we aan de binnenkant reden. Onderweg echt veel stops gemaakt om te genieten van mooie uitzichten. Een strand vol zeeolifanten gezien en gehoord, echt honderden niet te geloven. Zelfs even een paar dolfijnen zien zwemmen. Later nog brutale eekhoorntjes gezien, en veel roofvogels. Wat een omgeving! Na ongeveer 5 uurtjes rijden kwamen we aan bij onze volgende stop in Monterey. De route naar de haven gelopen zodat we morgenochtend de weg weten als we ons hier om 8.30 moeten melden voor de geboekte walvistocht, en een lekkere hamburger gegeten. Ik denk dat we weer op tijd zullen slapen nog nagenietend van deze mooie dag.