Dag 4

24 april 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om 6 uur opgestaan om op tijd te kunnen ontbijten en uit te checken. De auto mocht bij het hotel geparkeerd blijven staan, en zo konden wij ons om 8.30 uur melden in de haven voor de geboekte walvistocht. In een kleinere boot gingen we met ca. 40 mensen de zee op om walvissen of ander zeeleven te spotten. Natuurlijk zagen we al heel snel zeeleeuwen en zeeotters, deze dieren zie je overal. Het was gelukkig goed weer, rustig en een lekker zonnetje. Tijdens onze bijna vier uur durende tocht hebben we twee soorten dolfijnen gezien, en meerde malen bultrug walvissen. Supermooi om te zien, en na een tijdje kun je zelf ook beter zien en voorspellen waar er een zwemt. Of je ziet ze water uitspuiten, of je ziet op een bepaalde plek veel vogels en dus veel eten en dus waarschijnlijk walvissen of je ziet een kalme plek water waar dan iets onder water zwemt. De aller allergrootste uitdaging is om de walvissen op de foto te krijgen, dit is helaas maar ten dele gelukt. De walvis die wij uit het water zagen springen en draaien was al weg voordat we de camera aanhadden. Toch wel wat kiekjes geschoten, die van de dolfijnen staan op de andere camera. Na de boottocht hebben we een broodje gegeten en zijn daarna vertrokken naar San Francisco. De reis duurde wat langer door oponthoud onderweg vanwege een uitgebrande auto, maar rond 17 uur kwamen we aan in ons hotel. Alleen nog een beetje de buurt verkent en uit eten geweest in een superleuke tent. Nu allebei echt moe van deze dag. Morgen een volle dag San Fransisco met een bezoek aan Alcatraz en de wens om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken.

1. Jan Rovers:
    Jammer van de dolfijnen
  2. Jan Rovers:
    Ik bedoel de walvissen😃
  3. Tjeerd en Edy:
    24 april 2019
    Zo te zien hebben jullie straks nog een vakantie nodig om uit te rusten van deze vakantie!
  4. Marjon:
    24 april 2019
    Lekker genieten. Veel plezier op alcatraz morgen. Wij vonden het toen erg indrukwekkend
  5. Henk Bijmans:
    24 april 2019
    Dit keer vis gegeten?Gedraag jullie op Alcatraz wie weet stopen ze er nog steeds mensen in de cellen .
    Films genoeg over gezien maar blijft spannend zo n gevangenis eiland.
    EN de bekende brug natuurlijk.
    Hele fijne dag maar weer en groeten van ons.
  6. Henk Bijmans:
    24 april 2019
    zag een eet foto maar helaas geen vis ziet er wel lekker uit nu nog ontbijt foto graag .