Grand Canyon

2 mei 2019 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Na ontbijt in ons hotel vertrokken we richting de Grand Canyon, south rim. Het was circa. 70 minuten rijden. De weg ernaartoe was kaarsrecht maar wel met heuvels. De omgeving is hier prachtig bosrijk met in de verte bergen, soms met sneeuw op de toppen. Vlak voordat we er waren dronken we nog een cappuccino bij de MacDonalds want daar zijn ze betaalbaar en lekker.

Het gekke met rijden naar de Grand Canyon is dat het gewoon een rechte weg blijft, met bos aan beide kanten. Geen enge dieptes of kronkelweggetjes langs een berg of ravijn. Gewoon recht toe recht aan tot bij het visitor center en de parkeerplaatsen. We hoefden geen entree te betalen omdat we een parkpas hebben aangeschaft (America the beautiful pas) waarmee je in alle nationale parken kunt gedurende een jaar. Omdat we meerdere parken bezoeken en hebben bezocht is dat de beste oplossing.

We parkeerde de auto en liepen een klein stukje, en daar stonden we ineens vlakbij de rand van de canyon. Wat onbeschrijvelijk mooi! Het was een prachtig gezicht, de immense grootte, de dieptes, de variatie, de grilligheid, de verschillende kleuren. Zo mooi, eigenlijk niet in woorden te beschrijven. Ontroerend en indrukwekkend, wat een schoonheid dit natuurfenomeen.

We hebben eerst een wandelroute gelopen en natuurlijk veel foto's gemaakt. Voor Annelies was dit ook prima te doen, je staat vlak en veilig en bepaalt overal zelf hoe ver je naar de rand (soms met hekken en soms niet) durft te lopen. Of gewoon even zitten op een stenen rand of bankje en kijken naar dit natuurschoon. Na het wandelen hebben we met de auto nog een route gereden met regelmatig stops op mooie uitkijkpunten. Wat hebben wij van de Grand Canyon genoten!

Terug in het hotel even rustig aangedaan en vast wat foto's geselecteerd voor ons reisverslag. Begin van de avond nog even naar Williams gereden en heerlijk gegeten in een simpele pizzeria/italiaan. We hadden beide spaghetti and meatballs en bestelden 1 griekse salade om te delen, maar goed ook want deze ene was zo groot dat we hem samen niet opkregen 😆 we zijn al gewend dat de porties hier big zijn.

Morgen verlaten we Williams en rijden we naar Lake Havasu City, maar doen dit via een stuk route 66 met bijbehorende plaatsjes.

1. Jan Rovers:
    2 mei 2019
    Wat een hoogte daar wel super mooi
  2. Tjeerd en Edy:
    2 mei 2019
    Veel mooie indrukwekkende foto`s!
  3. Jenny Sanders.:
    2 mei 2019
    Super mooi wat een prachtig belevenis.🍀
  4. Henk Bijmans:
    2 mei 2019
    heeel mooi een beeeetje mars zijn jullie dan ook mooi geweest
  5. Heidi van leeuwen:
    3 mei 2019