Hoover dam, Chloride en Williams

1 mei 2019 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Na een Starbucks cappucino en een broodje vertrokken we uit Vegas. Onze bestemming is zo'n 4 uur rijden hier vandaan, het is Williams in Arizona, vlak bij de Grand Canyon. Maar we hebben de route zo uitgestippeld dat we eerst de Hoover dam bezoeken en dan ghosttown Chloride voordat we naar Williams rijden.

Na een klein uurtje zijn we bij de Hoover dam. Hier moet iedereen eerst door de bewaking, en als ze het nodig vinden doorzoeken ze je auto en je spullen. We begrijpen de strenge controle wel van zo'n belangrijk gebouw. We rijden met de auto over de dam en terug en maken snel wat foto's, parkeren kost hier 10 dollar, maar we willen geen uitgebreide wandeling of excursie, maar wel dit enorme gebouw gezien hebben.  De dam is ruim 221 meter hoog en er zit 3,33 miljoen kubieke meter beton in bij een dikte van 15 meter bovenaan en 200 meter aan de onderkant. Wow.

Na de hooverdam rijden we door totdat we bij het plaatsje Chloride komen. Het is bekend als ghosttown en om zijn Junk art. Vroeger was dit plaatsje een zilver mijnstadje met 5000 inwoners. Echter wonen er nu toch nog meer mensen dan we hadden verwacht en is er een winkel etc. Niet echt ons idee van een ghosttown. Dus weer verder naar Williams.

In Williams aangekomen checken we in in ons hotel waar we de komende twee nachten gaan blijven. We frissen ons op en trekken wat warms aan want het is hier behoorlijk fris en er staat ook wel wat wind. De dorpskern van Williams is hier maar 10 minuten vandaan. Williams is een voormalig cowboystadje en was tot de jaren 80 het laatste stadje van route 66. Williams bestaat voornamelijk uit 1 brede straat waar het lijkt of de tijd heeft stilgestaan. Daarnaast is Williams de toegangspoort naar de Grand Canyon. Na het stadje verkent te hebben zijn we bij een grillhouse gaan eten, Alex blij! Eindelijk een (betaalbare) steak. Gepofte aardappel erbij en een flinke salde en onze honger is weer gestilt. Morgen gaan we naar de Grand Canyon, south rim.

1. Jan Rovers:
    Ziet er indrukwekkend uit
  2. Tjeerd en Edy:
    1 mei 2019
    Leuk om een stukje van het oude wilde westen te zien!
  3. Jenny Sanders.:
    1 mei 2019
    Wat geniet Ik van jullie verhalen,is net als of Ik mee reis.🍀💕
  4. Henk Bijmans:
    1 mei 2019
    lijkt me een leuk stadje Williams en veel foto gezien van de grand canyon, heeeeeel mooi !Hoop niet zo druk daar