Naar Khao Sok

3 maart 2023 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Na het ontbijt was het tanden poetsen, spullen inpakken en uitchecken. We vertrekken naar Khao Sok nationaal park waar we drie nachten blijven.

Khao Sok nationaal park is een van de oudste regenwouden ter wereld. Je ziet er bijzondere kalksteenrotsen, watervallen, een schitterend meer en bijzondere planten en grotten. Bovendien woont er ook een grote variëteit aan wildleven,  waarvan je als je mazzel hebt er een paar kunt zien tijdens je tour door het park.

Het vervoer dat we geregeld hebben om van Koh Samui naar Khao Sok te komen zijn achtereenvolgend: een minivan met een als een idioot rijdende chauffeur zonder topografische kennis en met een ochtendhumeur 🤣, een rustige ferry overtocht, een busrit met grote bus en daarna weer een minivan die ietwat te vol was geboekt. Gelukkig hadden wij ook kaartjes gekocht voor onze bagage, dus alles kon mee, maar het waren geen ruime zitplaatsen voor een rit van twee uur. Om 16:00 uur kwamen we aan op het busstation van Khao Sok en bracht een taxi ons naar ons resort bijna aan het eind van de hoofdweg in Khao Sok Village.

Ons huisje is superleuk. Klein, maar brandschoon en met een relax kamer waar je naar buiten op een klein riviertje kijkt en apen moet kunnen zien. We zijn ook gewaarschuwd om geen eten in het huisje te laten liggen, als de apen dat zien proberen ze binnen te komen. We hopen de apen morgen nog te zien voordat we weggaan voor onze duurste excursie, namelijk een 2 dagen/1 nacht tour met een prive gids met overnachting op Cheow Lan Lake een smaragdgroen stuwmeer in Khao Sok.

Nadat we onze spullen in het huisje hebben gezet was het meteen zwemkleding aan en even zwemmen in het zwembad van onze accomodatie, heerlijk na een hele dag onderweg te zijn geweest. Vervolgens kleden we ons om en gaan we de hoofdstraat in Khao Sok village bekijken. Eigenlijk bevindt alles zich aan deze weg, hotels, hostels, restaurants, bars, winkels. We lopen een stuk en besluiten bij een klein italiaans georienteerd restaurant een pizza te eten met een biertje erbij. Onderweg terug naar ons huisje zien we een verschrikt stel naar de grond kijken. Een groot insect met vleugels bevond zich daar en volgens het stel kon het heel snel bewegen. Foto van gemaakt, geen idee wat het is.

Nu terug op de kamer. Nog even wat op internet en dan wat slaap inhalen. Morgen om 9:00 worden we opgehaald voor onze tour.

1. Jessy Henk:
    3 maart 2023
    Lijkt me super mooie excursie ! Vast fijne dag en wel te ruste !
  2. Jan rovers:
    4 maart 2023
    Kijk maar uit met die apen 🙊 die stelen van alles 👮🏻‍♂️😂