Naar Ao Nang in Krabi

6 maart 2023 - Ao Nang, Thailand

Na het ontbijt, waarbij dit keer alleen toast met jam voor mij omdat mijn darmen van slag zijn, en geen gebakken ei en fruit zoals Alex, pakken wij onze spullen in. De bestelde taxi 🚖naar Krabi was er al om 8:45, te vroeg, maar wij zijn er klaar voor. De rit die 3 uur zou duren was in 2 uur en 15 minuten al gedaan, dus om 11 uur waren we al bij ons hotel. Gelukkig konden we al inchecken.

Een heerlijk grote hotelkamer op de begane grond. Alleen een trapje af en je bent bij beide zwembaden. Heerlijke grote dikke bedden, wat zullen we lekker slapen!

We wandelen eerst wat in de omgeving. Ao Nang is een drukke toeristische plaats. Langs de weg zijn allemaal winkeltjes, bars en restaurants. Aan de overkant langs het strand loopt een boulevard waar je fijn kunt wandelen zonder verkeer. Vanuit Ao Nang zijn veel dagtrips te maken met longtailboten of speedboten 🚤 naar omliggende eilanden. We boeken een dagtrip met speedboot naar Phi Phi eiland waarbij we verschillende baaien en stranden gaan bezoeken om te zwemmen en te snorkelen. Het is een hele dag inclusief lunch. Voor de zekerheid gaan we woensdag pas, in de hoop dat mijn darmen weer rustig zijn.

We relaxen wat in en rond het zwembad, en Alex loopt geregeld wat heen en weer op het strand. Ik lees mijn tweede boek uit van deze vakantie. Tenslotte ga ik toch nog even een dutje doen, ben nog steeds niet helemaal fit. We hebben trouwens allebei spierpijn van de hike van gisteren, Alex vooral in zijn kuiten en ik in mijn bovenbenen waardoor traplopen een ramp is.

In de avond slenteren nog wat over de boulevard. We eten met uitzicht op het strand een broodje hamburger. Nu nog wat relaxen op de hotelkamer, en dat is er morgen weer een nieuwe dag.

1. Jan rovers:
    6 maart 2023
    Mooie kamer leuke zwembad leuk om elke keer dingen te ondernemen
  2. Petra:
    6 maart 2023
    Ik geniet weer van jullie verhalen, mooie aanrader en wat beleven jullie weer een hoop leuks.
    Geniet van en met elkaar x