San Francisco

25 april 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een hele dag in San Francisco. Omdat ons hotel hier zonder ontbijt is gaan we rond 8 uur eten bij Mels Diner aan de overkant van het hotel. In deze leuke Amerikaanse diner kiezen we iets van de kaart en worden onze koffiemokken voortdurend volgegoten. De gebakken eieren zijn lekker, maar gebakken aardappels bij het ontbijt?

We moeten om 9.30 uur bij pier 33 zijn voor onze al geboekte Alcatraz tour. Hiervoor download Alex de Uber app, en binnen de kortste keren pakken wij voor de eerste keer een Uber en zijn we voor ca. 7 1/2 dollar op de plaats van bestemming. Dat is goedkoper dan de bus! Om 10 uur vertrekken we op een boot naar Alcatraz. Daar aangekomen verkennen we het eiland en doen vervolgens de Nederlandse audiotour in het cellencomplex. Hierdoor komen we veel te weten over het leven hier op de rots en daarvan zijn we best onder de indruk! Vandaag is op het eiland ook een oud gevangene van Alcatraz aanwezig. Hij deelt handtekeningen uit in zijn eigen geschreven boek over zijn gevangenschap hier en gaat met mensen op de foto. William Baker is nu 80 jaar.

Na Alcatraz lopen we naar pier 39. Hier is het een gezellige en drukke boel met veel winkeltjes en eetgelegenheden, een live gochelaar en een draaimolen. We nemen een cappucino to go en een Big (hot)dog als lunch en lopen daarna door naar de beroemde pier 39 zeeleeuwen. Ze zijn niet moeilijk te vinden, je volgt gewoon het geluid. Net als in Monterey zijn hier ook veel zeeleeuwen en vinden ze het lekker om uit het water in de zon te liggen.

Nadat we Fishermans Warf verlaten hebben komen we al snel bij de houten kabeltrammetjes die zo bekend zijn van San Fransisco. Voor 7 dollar pp kopen we een 1-way ticket en zoeken een goede zitplek. Annelies heeft altijd al aan deze tram willen hangen, dus neemt zij een buitenstaplaats waar ze ook tijdens het rijden mooie fotos kan maken. De tram gaat heuvel op en heuvel af, echt met enorme hoogteverschillen. Heel duidelijk dat SF op 7 heuvels is gebouwd. Best gek, maar hier heeft Annelies geen last van hoogtevrees en geniet met volle teugen.

In de buurt van de Chinatown gate stappen we af. Na wat lopen door Chinatown besluiten we ons volgende "daar willen we naartoe plek" te gaan bezoeken: The Painted Ladies bekend uit Mrs. Doubtfire en Full House. Het was ongeveer 44 minuten lopen, en we besloten dit gewoon te gaan doen, zo verbranden we tenminste nog wat gebakken aardappeltjes of Big hot dogs 😃

Na de painted ladies is er eigenlijk nog maar 1 locatie waar we echt naartoe willen: de Golden Gate Bridge. Voor 8 euro pakken we een Uber en worden we vlak bij de brug afgezet. Wat een prachtig mooie brug! Indrukwekkend hoe dit ooit gemaakt is. We bekijken de brug van verschillende kanten en maken natuurlijk foto's. Het uitzicht van brug, oceaan en land is ook zo mooi.

Met een laatste Uber rijden we terug naar de straat van ons hotel en besluiten we om bij Mels Diner te kijken wat er voor diner opties zijn. We eindigen onze vermoeide dag met een heerlijke maaltijd van meatloaf, mushroom gravy, mashed potatoes and vegetables met een groot glas koud water.

Nu in onze hotelkamer kijken we terug op een hele volle, drukke, vermoeiende maar o zo een bijzonder super gave dag met zoveel mooie speciale monenten. Wie had ooit gedacht dat wij bij de Golde Gate Bridge zouden staan of met de SF houten kabeltram zouden rijden? We zijn nog steeds best onder de indruk dat wij hier in Amerika zijn en genieten met volle teugen!

1. Heidi van leeuwen:
    25 april 2019
    Geniet met volle teugen, dat is de beste manier van leven. Fijne dag verder ❤️
  2. Henk Bijmans:
    good day
    Hele mooie foto s !En gezellige gevangenis cel zeg . ALs je dat moet lopen die straten omhoog pfffff
    Mooie eet foto s maar gezondheid niet belangrijk daar wisten we al maar nu echt duidelijk .
    Heel goed verslag elke dag en duidelijk . geniet er idd van maar dat doen jullie al, de heinneringen en foto s blijven !Leuk dat alex effe op de motor mocht
    Groet van ons
  3. Tjeerd en Edy:
    25 april 2019
    Veel en mooie foto`s gezien! Gelukkig geen kamertje geboekt in Alcatras, dat ziet er minder gezellig uit.
  4. Jenny Sanders.:
    25 april 2019
    Wat een geweldige ervaring gaat lekker genieten.💕🍀🌞
  5. Jenny Sanders.:
    25 april 2019
    Geweldig om het mee te maken, lekker genieten.💕🍀🌞
  6. Jan Rovers:
    Mooie foto”s