Weer verder op doorreis

26 april 2019 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na een lekkere cappucino en een gevulde flatbread verlieten we San Francisco en gingen we op weg naar onze volgende bestemming: Oakhurst. Deze plaats ligt vlakbij Yosemite, een van de nationale parken die wij willen bezoeken. Het zou zo'n 4 uur rijden zijn. Onderweg opgelet op de benzineprijzen en zo halverwege, niet in toeristisch gebied, onze half lege tank gevuld. Hier betaalden we 3.80 voor een galon (= 3,8 liter) benzine, terwijl we langs de Big Sur 4.19 hadden betaald. Dit scheelt op een halve tank benzine toch gauw 18 euro. Helaas is Californie het duurste met benzine in heel Amerika.

Rond 14 uur kwamen we aan bij onze bestemming, een bed & breakfast net buiten Oakhurst. Weer een nieuwe ervaring want we hebben nog nooit in een B&B geslapen, maar de beoordelingen van deze locaties waren zo goed dat we het geboekt hebben. A bed of roses, zoals deze accomodatie heet, wordt gerund door een ouder echtpaar, dat hun huis,  op een prachtige locatie, heeft omgetoverd tot een gezellige B&B. Onze kamer die Wild Rose heet, is romantisch en heeft een eigen toilet en jacuzzi. Daarnaast kan gebruik gemaakt worden van de algemene ruimten: een woon- en eetkamer, een buitenterras en een buitenzwembad. We zitten hier midden in de natuur en ook weer op enige hoogte getuige de kronkelweggetjes die we reden om hier te komen. Ontbijten gebeurt gezamelijk met de andere gasten om 8.30 uur. Terwijl ik dit verhaal tik zit ik op het buitenterras te genieten van de afkoeling want het is hier veel warmer dan normaal, ongeveer 30 graden overdag.

Na enkele suggesties voor routes dichtbij vertrokken wij naar de zuid ingang van Yosemite om daar met een pendelbus naar Mariposa grove te worden gebracht. Hier liepen wij The giant bear trail en zagen meerdere imposante sequoia bomen, deze zijn echt reusachtig. Daarnaast zagen wij herten en chipmunks. Na ca 4 1/2 kilometer gelopen te hebben waren we terug bij de shuttelbus.

Op aanraden van onze gastheer hebben we vanavond gegeten bij een plaatselijke mexicaan. Lekker eten maar veel te veel, dus restant meegenomen in een bakje.

Straks op tijd slapen na weer een lange vermoeiende dag vol met nieuwe ervaringen en indrukken. Morgen naar Yosemite Valley, dat wordt weer eng voor Annelies met weggetjes langs afgronden, maar we mogen al het natuurschoon hier echt niet missen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tjeerd en Edy:
    26 april 2019
    Mooie B&B en imposante bomen daar. Veel plezier op jullie verdere reis!
  2. Henk Bijmans:
    26 april 2019
    nou annelies doe je antislip bergschoenen aan en alex natuurlijk ook .
    Heel mooie die bomen !!.hebben jullie de film wild gezien ?over een trail door al die gebieden .dat ging over een vrouw met een te zware rugzak.Mooie film en boek en waargebeurd .
    top b en b zeg
  3. Jan Rovers:
    26 april 2019
    Het wordt steeds mooier, gave foto’s
  4. Heidi van leeuwen:
    27 april 2019