Yosemite National Park

27 april 2019 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vanochtend rustig wakker geworden met een grote mok koffie die we zelf konden maken met de koffiemachine die in de woon-eetkamer staat. Om 8.30 uur was het ontbijt, gemaakt en geserveerd door het echtpaar van onze B&B. We eten gezamelijk met de andere gasten en het echtpaar. Er kunnen hier max. 8 mensen verblijven, maar vanochtend was er alleen een jong stel uit Oostenrijk. Het ontbijt was heerlijk! Omelet met rode paprika, gebakken hashbrowns, vers gesneden fruit, toast, jam, vruchtenyoghurt en jus d'orange. Aan tafel interessante gesprekken, vooral over de Amerikaanse politiek, maar ook over familie en over bosbranden. Na het ontbijt kregen we uitleg over de mogelijkheden in Yosemite en welke routes de moeite waard zijn. Hierbij moeten we wel rekening houden met de hoogtevrees van Annelies. Zelfs de weg naar Yosemite zal daarbij een uitdaging zijn, deze duurt ca. 1 1/2 uur.

De weg naar Yosemite was inderdaad een uitdaging! Gelukkig reden we aan de rotskant, maar het idee om ook weer een keer terug te moeten sprak Annelies niet aan. Wat een prachtige uitzichten en natuur! We maakten een aantal keer een stop voor fotomomentjes, vooral bij The Tunnel View waarbij je door een natuurlijk gevormde "tunnel" kijkt van bergen en hierbij ook een waterval ziet. Aangekomen in Yosemite Valley rijden we zover mogelijk door richting de wandelingen bij enkele watervallen. Omdat de meeste te eng zijn voor Annelies, besluiten we de bottom trail van de Vernal Fall te lopen. Met onze wandelschoenen aan gaat het vooral bergopwaarts over een verhard pad langs afgronden, bossen en een riviertje. Hoger en hoger, met enge steile stukken en er leek geen eind aan te komen. Ook hier werd vrees afgewisseld met genieten van de adembenemende natuur om ons heen. Ondanks een paar keer twijfel hebben we deze route toch voor een heel groot stuk kunnen lopen, totdat Annelies aangaf dat het hoog genoeg was...we moeten tenslotte ook nog terug. Al met al hebben we vandaag toch weer zo'n 4 uur gelopen. En dan volgt de terugweg. In plaats van op de bijrijderstoel nam Annelies plaats achter Alex in de auto, waardoor ze niet aan de afgrond kant zat. Dit bleek een goede oplossing en zo verliep de terugweg zonder al te veel adrenaline.

In de avond gegeten in een restaurant dat werd aangeraden door onze B&B host. We moesten wel 45 minuten wachten voor er een tafel vrij was. We hebben lekker gegeten. Als afsluiting van deze dag besloot Annelies nog in de jaccuzi op onze kamer te gaan. Met lekker veel schuim 😆

1. Henk Bijmans:
    27 april 2019
    klinkt geweldig mooi !en ziet er heel mooi uit .
    En zo te horen eten jullie daar ook heel goed en gelukkig lopen jullie het er wel weer af .
    groeten !
  2. Henk Bijmans:
    27 april 2019
    een rivier om te raften?
  3. Henk Bijmans:
    27 april 2019
    die berg foto s me die watervallen!!een tien met een griffel ,Daar wil je gewoon blijven in een blokhutje .
  4. Heidi van leeuwen:
    28 april 2019
    Stoer van jullie al die hoogtes