Weer verder reizen

28 april 2019 - Mojave, California, Verenigde Staten

Na wederom een super ontbijt, met onze hosts, het stel uit Oostenrijk en een nieuw stel uit Los Angeles, nog even buiten zitten op de veranda. Wat een heerlijke plek en wat een uitzicht! Daarna is het toch echt tijd om in te pakken en gedag te zeggen.

Het belooft weer een warme dag te worden. We boffen met het weer, het is al dagen lang tegen de 30 graden.

Vandaag rijden we naar Mojave. Hier hebben we een stop omdat het teveel kilometers zijn om in 1 x door te rijden naar Las Vegas via Death Valey. Het rijden verloopt prima. Onderweg een broodje bij de Subway en we houden de prijzen van de tankstations in de gaten. Uiteindelijk kijkt Annelies op Gasbuddy en hierop zie je de dichtbijzijnde tankstations en hoeveel ze vragen voor benzine per gallon. Soms zitten er drie verschillende tankstations naast elkaar en is er prijsverschil oplopend tot 1.26 per gallon! Je begrijpt niet waarom mensen dan bij de duurdere tanken 🤔 we zien dichtbij een mooie benzineprijs en rijden 7 minuten terug om daar te kunnen tanken voor 3.73 per gallon. Met een volle tank rijden we verder.

Na een uur of 4 rijden komen we aan in Mojave. Wat een afschuwelijke plek, wat hotels, fastfoodrestaurants, een supermarkt en een tankstation en dat is het ongeveer. Dit woestijndorp heeft niet veel te bieden behalve ons hotel met goede beoordelingen. Omdat het nog best redelijk vroeg is besluiten we om hier de was te doen. Waspoeder voor 1 dollar, wassen voor 1.25 en drogen voor 1 dollar. Zo is alle was weer schoon en kunnen we er weer tegenaan. Omdat er geen "normale" restaurants zijn, alleen keuze uit ca. 6 fastfood ketens besluiten we naar de MacDonalds te gaan en eten we naast patat en een hamburger samen een grote maaltijdsalade.

Nu nog wat chillen op onze hotelkamer, misschien wat lezen of een film kijken. Morgen staat er een lange rit op het programma naar Las Vegas, maar dan door Death Valley heen waar we ook nog wat dingen willen bekijken.

1. Anouk:
    28 april 2019
    Lekkere quarter pounder hahahha xxx
  2. Tjeerd en Edy:
    28 april 2019
    Jullie hebben nog een flinke reis voor de boeg en heel wat te vertellen als je weer thuis bent.
  3. Jan Rovers:
    28 april 2019
    Mooie reis lekker genieten samen
  4. Jenny Sanders.:
    28 april 2019
    Wat een geweldige ervaring allemaal.wens jullie nog een fijne reis.
  5. Marjon:
    28 april 2019
    have fun in Las Vegas.....niet teveel gokken hoor, dat is zonde van de tijd, veel te veel te zien
    Fijne reis
  6. Henk Bijmans:
    bofferds met het weer !
    Patricia andrew ben emma gaan ook in jullie naar Las vegas hollywood grand canyon enz geniet ze! maar dat doen jullie zeker weten en heel goede verslagen !
  7. Henk Bijmans:
    29 april 2019
    zier er heel heet uit en oogverblindend. eten ziet er lekker uit !en beter dan van de mac !